• BrudIn­nan 30
    Äldre 21 Jun 23:00
    3413 visningar
    6 svar
    6
    3413

    Nån som bytt namn o därmed körkort nyligen?

    Hur lång tid efter vigseln fick ni hem papper om ett nytt kk? Måste man ta ett nytt foto också eller har de kvar ditt gamla i deras datorsystem? Vilka myndigheter är det som automatiskt får veta att du bytt efternamn egentligen? Får tex försäkringsbolag veta det? Facket?

  • Svar på tråden Nån som bytt namn o därmed körkort nyligen?
  • EllaBe­lla
    Äldre 22 Jun 08:47
    #1

    Jag fick hem brev från transportstyrelsen ang förnyelse av körtkort. Det var samma blankett som jag fick för 1,5 år sedan då jag förnyade mitt körkort (pga mitt höll på att gå ut), alltså krävdes bild + underskrift. Någon dag efter det fick jag registerutdrag från skatteverket att jag bytt namn.

    Senaste veckan har jag sett att mitt namn uppdaterats på många ställen t ex banken (har dock inte fått nya bankkort, tänkte vänta med att beställa det tills jag fått mitt nya körkort och därmed kan använda dem ), olika prenumerationer, försäkringskassan etc. 

    Jag gifte mig för ca 5 veckor sedan. 

  • EllaBe­lla
    Äldre 22 Jun 08:48
    #2

    Glömde skriva, fick brevet från transportstyrelsen drygt 4 veckor efter bröllopet.

  • Morner­aka
    Äldre 22 Jun 08:51
    #3

    Du måste ta ny bild, om du inte har ett liggandes som är högst 1 år gammalt...Glad


    9/7-11
  • BrudIn­nan 30
    Äldre 22 Jun 09:35
    #4

    aha, tack!

    bra att namnet verkar uppdateras hos så många. det är ju hur många kort o medlemsskap och inloggningar som helst att ändra på....

  • Lillsk­oj
    Äldre 22 Jun 11:12
    #5

    Bankerna skickar inte ut nya kort automatiskt utan det måste anmälas. Kommer inte ihåg när jag fick nya papper för kk, men eftersom jag var seg på att skicka in dom fick jag en påminnelse ca 2 månader senare... Skrattande

  • Pinkgr­ape
    Äldre 22 Jun 11:17
    #6

    Haha jag missade denna tråden och frågade just om ungefär ganska exakt samma sak :P


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Nån som bytt namn o därmed körkort nyligen?