• GabbiW

Gästbok till bröllopet

Hade tänkt mig ha en gästbok till bröllopet som kan skickas runt under middagen/festen. Dock skulle jag vilja ha med fem stycken standardfrågor som jag skulle vilja att varje person ska svara på! Och det är här fantasin tryter... det enda jag kommer på är typ "Hur känner du brudparet?" och det var sådär roligt. 
    Det ska vara lagomt svåra frågor, något som får en att tänka (men inte för mycket!) och skapar lust att svara/skriva i den.  Alltså måste frågorna handla även lite om gästerna (många tenderar att tycka om att prata om sig sj :P ) samtidigt som de handlar om oss.

Förslag? Tips? Hit me! :) 

• Svar på tråden Gästbok till bröllopet
  • Mace

Kanske kan köra på frågor av typen: 

- Vilket är ditt bästa minne av brudparet?

- Om brudparet vore kändisar, vilka vore de då?

- Vem skulle du helst vilja vara, bruden eller brudgummen?

- Vad kommer boken om brudparets liv att heta? 

- Vilken roll spelar du i filmen om brudparets liv? 

eller om det bara skall vara om gästerna

- Vad vill du bli när du blir stor?

- Vilken är din favoriträtt? ..färg? ...bok? 

Äsch... jag vet inte heller. Det är svårt. 

• London4

Debe! vart har du köpt den gästboken?

• bruden

Jag har den också men kommer inte använda den. Vi har valt att använda canvastavlor som vi smyckar där gästerna får skriva lite kort

• Debe
    bruden skrev 2011-06-20 21:10:38 följande:
    Jag har den också men kommer inte använda den. Vi har valt att använda canvastavlor som vi smyckar där gästerna får skriva lite kort
    Coolt!
  • solros1

Några fler kul frågor? jag tyckte att boken var alldeles för stel när alla skulle svara på exakt samma frågor.

Någon som har korten med Kär-leks- frågorna? Kan man få lite tips därifrån? eller fråge och placeringskorten?

• Tinzi

Vad de gav i present kanske man kan ha med :)

• bruden

Fixar våra canvastavlor i helgen så det kommer bilder på det till veckan om någon är nyfiken

• GabbiW

Jag ska ta mig en kik efter den där gästboken men hoppas några andr akanske har fler förslag på frågor? :)

• tessan85

Jag var också inställd på en "färdiggjord" gästbok men tycker det är lite trist med alla standardfrågor som väl ofta ger samma svar om och om igen. Först hade jag bestämt mig för att göra en egen gästbok genom att följa Martinaas jättefina guide eftersom jag älskar scrapbooking och pyssel.  Ett annat otroligt vackert exempel på en egentillverkad gästbok är Bodils kreation på Mimas Scrapbooking.

Sen surfade jag runt på massor av amerikanska bröllopssajter och insåg att det är jättepoppis att fotografera gästerna och skriva ut bilder som klistras in i gästboken. Eftersom vi inte hittade någon som hyrde ut fotobås i Sverige så fick min m2b för sig att bygga ett eget med bla sin Ipod och en kamera. Det visade sig inte så lätt men turligt nog hörde Bildgästboken av sig. De fotograferar gästerna och klistrar in bilder i en gästbok och ger en remsa till gästerna som minne. Perfekt, precis den tjänsten jag ville ha.

Om man ville hålla kostnaderna nere till varje pris kan man förstås köpa en Polaroidkamera för 2500 kr och 169 kr för 30-pack fotopapper. Utse någon som kan hantera en kamera att ta en bild per bordspar och klistra in dom i en gästbok som får fyllas i under kvällen. Självklart kan man inte förvänta sig samma kvalitet som en systemkamera men man får vad man betalar för.

• Wilson
    tessan85 skrev 2012-04-29 15:47:38 följande:
    Sen surfade jag runt på massor av amerikanska bröllopssajter och insåg att det är jättepoppis att fotografera gästerna och skriva ut bilder som klistras in i gästboken. Eftersom vi inte hittade någon som hyrde ut fotobås i Sverige så fick min m2b för sig att bygga ett eget med bla sin Ipod och en kamera. Det visade sig inte så lätt men turligt nog hörde Bildgästboken av sig. De fotograferar gästerna och klistrar in bilder i en gästbok och ger en remsa till gästerna som minne. Perfekt, precis den tjänsten jag ville ha.
    Hej tessan85. Jag var gäst på ett bröllop i fredags på Dansmuseet i sthlm där Bildgästboken tog kort på gästerna och det var riktigt riktigt skojigt. Tänkte bara säga en sak: De delar ut kuponger på 500 kronor rabatt till alla gäster som gäller den här sommaren. Jag fick de som blev över när allt var klart men det kändes märkligt dumt att slänga dom i papperskorgen bara för att jag är gift sedan massor av  år tillbaka. Du kanske kan använda en sådan? Eller om någon annan ung giftaslysten måhända är intresserad så skicka ett privat meddelande så får ni den här koden av mig. Jag har 6 kuponger..
  • tessan85
    Wilson skrev 2012-05-08 06:12:39 följande:
    Hej tessan85. Jag var gäst på ett bröllop i fredags på Dansmuseet i sthlm där Bildgästboken tog kort på gästerna och det var riktigt riktigt skojigt. Tänkte bara säga en sak: De delar ut kuponger på 500 kronor rabatt till alla gäster som gäller den här sommaren. Jag fick de som blev över när allt var klart men det kändes märkligt dumt att slänga dom i papperskorgen bara för att jag är gift sedan massor av  år tillbaka. Du kanske kan använda en sådan? Eller om någon annan ung giftaslysten måhända är intresserad så skicka ett privat meddelande så får ni den här koden av mig. Jag har 6 kuponger..
    Hej Wilson! Jag har skickat ett meddelande till dig!
Svar på tråden Gästbok till bröllopet