Blynäsgården i Stockholm
Hallå!
Har precis prelbokat Blynäsgården i Vaxholm.
Finns det någon som har erfarenheter därifrån? Eller bilder? Ska dit om lite drygt två veckor men vill gärna höra vilket intryck andra fått av lokalen.
Tack på förhand!
Hallå!
Har precis prelbokat Blynäsgården i Vaxholm.
Finns det någon som har erfarenheter därifrån? Eller bilder? Ska dit om lite drygt två veckor men vill gärna höra vilket intryck andra fått av lokalen.
Tack på förhand!
Vi hade bokat Blynäsgården till 20:e august iår men fick avboka då vi blev fler än vi först tänkt.
Gården är fin och ligger bra till med en egen liten brygga. Vi som blir 75 personer hade inte fått plats i själva huvudrummet utan skulle fått duka ut tungor i "köksgången" och åt andra hållet så några gäster skulle inte ha sett honnörsbordet.
Jag tror att lokalen är optimal för max 60 gäster. Köket är välutrustat med bra möjligheter till att värma och även laga mat. Tjejen som hålelr i det är trevlig och engagerad men har kanske lite väl mycket åsikter ibland hur saker ska vara Men det är ju bara att lyssna på det man tycker låter bra och strunta i resten, mna gör ju som man själv vill i slutändan.
Enda nackdelen med lokalen är att man inte får ändra nånging, man får inte sätta upp nåt på väggarna och dekorera från tak och liknande. Inga hål för göras. Vilket jag kan förstå. Men med tanke på att det är blåa väggar och gula gardiner och ganska trista tavlor så tyckte inte jag att det skulle bli så jättemysigt då inget fick ändras... Desstom var det rejält överpris för att hyra stolsöverdragen de har, nästan samma pris som att köpa helt nya..
Men i stort är det en trevlig lokal till ett ok pris.
Tack Tittij!
Vi är ungefär lika många, är trädgården stor? vet du om man får ha tält där?
Det låter inte så kul att behöva duka ut i köksgången, hon sa att man kan vara 80pers i lokalen men man vill ju gärna sitta i samma rum då! eller iaf så man kan se alla.
Vad har ni hittat för ny lokal? hoppas det ordnar sig för er ändå!
Vad jag kommer ihåg så är det en ok trädgård men det går nog inte duka för 80pers ute. Baksidan sluttar ner mot vattnet och framsidan är väl kanske inte jättemysig att sitta på...
Men jag tror ni får ha tält.
Eftersom det bara är en sal så hade vi tänkt att ta tårtan ute i partytält så att man kunde duka undan inne och rigga bandet och få till ett dansgolv.
Vi gjorde en helomvändning då vi inte orkade krångla. Blev ändå ganska mycket pengar om man skulle betala hyra + städning + stolsöverdrag + catering + serveringspersonal så vi bokade allt på en restaurang istället.
Blev Restaurang Keving på Stockholms Golfklubb i Danderyd (vid vattnet bakom Danderyds sjukhus)
Hade jättegänra velat ha festen i Alvik då jag jobbar där och lokalen är helt undernar. Kommer inte på just nu vad restaurangen heter, men den ligger på bryggan vid Alviks strand. Vi hade där tänkt att ha middagen på bryggan då de har stora glasdörrar man kan skjuta undan och är det regnigt/kallt så drar man bara igen. De har även bar där nere, sen finns även en restaurang en trappa upp, där vi tänkt ha dansgolvet och tårtan.
vi ska ha vår fest på blynäs den 3 sep , fick knappt några som tackade nej så nu blir vi 80 pers och jag vet verkligen inte hur vi ska lösa allt....måste verkligen alla se honnörsbordet hela tiden?
tycker annars att det är så vackert på blynäsgården, vi fixar egna stolsöverdrag då det verkligen var överpris, 35 kr styck tror jag det var. Ska göra egna el hyra av en som jag hittat på blocket som bara tog 15 kr per överdrag.
Ska ordna nåt partytält att ha på framsidan då det är för litet på baksidan mot vattnet. Hoppas på fint väder då lokalen gör sig bäst när man kan vara på inne och ute.
Är det någon som vet hur länge festen får vara igång på blynäsgården?
vad kostar den att hyra?
festen ska vara slut klockan 01.00, får absolut inte förekomma massa ljud å liv från lokalen då annars kan man bli tvungen att betala böter. Detta på grund av närliggande hus så damen som visade mig runt var väldigt tydlig med det
redan glömt vad vi betalade men typ 10 000 men sen la vi till 2000 för att få tillgång till lokalen redan på fredan