Vi hade ganska svårt att välja och jag startade precis en sånhär tråd då :) Nu har vi dock valt en av våra marskalker, som är en av min blivandes bästa vänner, plus hans syster som är en gemensam vän till oss. De är båda väldigt trevliga, sociala och utåtriktade. De är påhittiga och kan definitivt ha koll på läget samt vara spontana. Vi valde att ha två, då det annars kanske kan bli lite väl mkt för en person, speciellt då den av våra är med i brudföljet också.
Uppgifter som de har.. ja, att hjälpa oss att ta emot anmälningar till bröllopet, ordna med talen och lekar och liknande under middagen. Brudskålen kommer även vår toastmadame att hålla. De kommer åka i förväg till festlokalen och kolla på att allt är på plats. Dela ut vigselprogram i kyrkan kommer toastmadame att göra med hjälp av min blivandes systers pojkvän, samt bröllopsbubblor. Ja, lite sådant fix är det som de ska hålla koll på och göra. De kommer informera om "bra att veta"-saker under middagen/festen och eftersom vi kommer ha spotify på kvällen så ska de få vara huvudansvariga för att se till så det flyter på bra och framförallt att ingen annan gäst är och pillar på det :