• skräpsmulan

    Äntligen!

    Blev medlem här för länge sedan. såg att mitt första och enda inlägg skrevs den 17/1... Det handlade om val av ring, gjuten eller handgjord. Frågan var egentligen ställd från min brors sida eftersom han letade ring till sin tjej och blev osäker på den stora variationen i pris på i stort sett samma material/storlek.

    Som liten hade jag massor av drömmar om bröllop. Men de drömmarna handlade snarare om klänningen och allt runt omkring än själva föremålet för min kärlek. I takt med att jag blev äldre, mina egna och andra vänners föräldrar separerade och andra saker i livet tog stor plats så tappade jag också intresset. Ett tag var jag till och med ganska anti. Tänkte att det fanns bättre saker att spendera alla dessa pengar på och att det finns oändligt många andra saker som visar att man menar allvar med sin kärlek.

    Men så dök dfå "Mr Right" upp... När jag var 28 år, efter tre seriösa relationer varav en var sambo i 5 år, som alla kraschat. Efter en livskris som skakade om både mig och min omgivning. Efter att jag bestämt mig för att jag måste lägga all fokus på mig mig mig för att få rätsida på saker och ting. Då kommer världens finaste man in i mitt liv och där har han funnits nu i snart två år. Den 1/6 nu i år friade han!

    Lycklig som jag är, men fortfarande lite för "bränd" o nervös för att skrika ut min lycka till hela världen så skriver jag lite anonymt här istället. Om någon läser är det bara en bonus! : )

    Vi var på en resa i USA. Planen var att resa runt i Kaliforinen, med start i San Fransisco.
    Helgen innan hade jag hade fått ett sår på min fot som lyckats bli infekterat. På grund av två långa flygresor med högt tryck i kabinen svullnade min fot upp till dubbel storlek. De första två dagarna i USA tillbringade jag vågrätt med hög feber i hotellrummet. Till slut bestämde vi oss för att uppsöka en läkare. 3000 kr fattigare, med en injektion och ett tiodagars recept på antibiotika rikare så reste vi vidare.
    När vi kom till Napa valley visade sig att min pojkvän bokat ett jättefint rum med jacuzzi, öppen spis, stor uteplats etc. Han sa att vi skulle ut och äta en avsmakningsmeny på en Michelinkrog på kvällen som tröst för att jag varit dålig (god mat o dryck är min stora last...). Jag ringde sjukvårdsupplysningen för att fråga om det var ok för foten att bada jacuzzi, men de sa nej. Irriterad bestämde jag mig för att göra det i alla fall! Jag tog på mig en strumpa och en showercap o lade mig i badet  med foten utanför! Min pojkvän kom in i badrummet och satte sig bredvid o skrattade. Jag var fortfarande tjurig o fattade inte varför han tittade så gulligt på mig. Han upprepade att han tyckte att jag tog det hela med foten så bra. Jag muttrade... Han fortsatte med att han ändå inte hade velat resa med någon annan. "Mm, visst" tjurade jag. Då ställde han sig på knä och sa att han inte ville leva med någon annan heller och att han undrade om jag ville gifta mig med honom! 
    Tydligen svarade jag VA??!!

    : )

     

  • Svar på tråden Äntligen!
Svar på tråden Äntligen!