Hjälp oss med alkoholfria drycker!
Vad har ni valt som alkoholfria alternativ på er bröllopsdag? Känner oss så vilsa på det området här hemma!
Ge gärna tips på bra mousserande , vitt vin och rött (om det nu finns några bra alkoholfria ;)...)
Vad har ni valt som alkoholfria alternativ på er bröllopsdag? Känner oss så vilsa på det området här hemma!
Ge gärna tips på bra mousserande , vitt vin och rött (om det nu finns några bra alkoholfria ;)...)
drinkmixen "grenadine" apelsinjuice och lite fruktsoda (alkohol i för dom som vill det) tycker jag är gott.. :)
Just alkoholfritt vin tycker inte jag personligen är någon höjdare hellre alkoholfri cider tycker jag.. :/
Vi har bara alkoholfria drycker på vårt bröllop då vi själva inte dricker. Vi har valt mousserande äppel-, päron- och flädercider från brunneby musteri utanför Borensberg. Den är väldigt god tycker vi, inte alls sådär sötsliskig som vissa alkoholfria cidrar kan vara. Dessutom studerar vi i Linköping och gifter oss i Norrland så vi tänkte att det kunde vara fint med någon anknytning till Östergötland :)
Som brudskål hade vi Herrljungas flädercider. Jättegott!
Systembolagets mousserande alkoholfria jordgubbsvin är jättegott tycker jag!
Vi hade brunnebycider och mineralvatten till maten. Skålade gjorde vi i asti cinzano (alkohol) och pommac.
Vi hade många på vårt bröllop som inte dricker alkohol och vi testade en hel del inför bröllopet. Våra tips:
Chapel Hill mousserande vin (hade vi som alkoholfri välkomstskål)
Mousserande jordgubbsvin (hade vi i baren)
Da Vinci, mousserande dryck med lite vinkaraktär (köpte vi på Kiviks musteri och hade till maten)
Royal, torr äppelcider (köpte vi på Kiviks musteri och hade till maten)
Alkoholfri Mojito (hade vi i baren, mycket uppskattad!)
Sedan kan man ju blanda apelsinjuice och San Bitter, blir lite som Campari & juice eller apelsinjuice & Chapel Hill för alkoholfri Mimosa.
Det finns även alkoholfri cider som är mindre söt, lite maltaktig, på Systemet: Stowford press alkoholfri. Sedan finns Peach Pearl, men den har jag inte smakat.
Rårörd och osötad blåbärssaft är oväntat gott som alternativ till rött vin. Om man inte kan göra själv, så finns det att köpa på hälsokostaffärer. Finns även något på systemet somtydligen ska vara jättegott.
Vitt alkoholfritt och mousserande är Billabong - perfekt för oss preggosar som vill fira lite Smakar mer som riktigt skumpa än de mousserande med alkhol i.