• Vargaland

Vilket halsband?

Har en fin tiara i silver med sötvattenspärlor (tror jag) och funderar på vad för halsband och örhängen som passar. Har hela tiden varit inne på pärlhalsband innan jag köpte tiaran, men det kanske blir för mycket pärlor med allt? Klänningen har små pärlor i både vitt och silver över bysten. Har ni några tips på vad som skulle kunna passa? Det här är så svårt!

• Svar på tråden Vilket halsband?
  • Gwennie

Svårt att säga vad som passar just dig och din klänning. Om det finns både lite silver och lite pärlor så kan det ju bli en fin balans att hitta smycken med både och så blir det inte för mycket av det ena eller andra.
    Jag kommer att ha rätt mycket pärlor (älskar sötvattenspärlor), men gör det med tanke på att min klänning är väldigt enkel och då ville jag ha något lite extra till så att det inte blir tråkigt. Det blir halsband, armband och hårsmycke med sötvattenspärlor och pärlor trädda längst ner på björngräset i min brudbukett. Här är bilder på min pärlsamling, så kan du kanske få lite inspiration, om inte annat :)

• Gwennie

Jag har förresten köpt mycket på www.etsy.com. Där hittar du massor av fina smycken, både med och utan pärlor.

• Vargaland

Vilka fina smycken! Gillar speciellt armbandet, jättefint! Jag har fastnat för pärlor från början, så frågan är om man ändå inte ska köra på det fullt ut. Ska kolla sidan...

Svar på tråden Vilket halsband?