• Jonnas mamma

Tårtan

Nu på måndag har vi bokat en tid med en bagare för att planera bröllopstårtan.

Vi är lite oens om hur den ska se ut och innehålla så ja skulle vilja ha lite tips på lyckade och snygga tårtor, jag har googlat en del men ja vet inte vad som är "inne" nu om man säger så, (inte för att vi ingetligen bryr oss om sånt) men de vore kul att få olika förslag.

Ska man ha en på ställning?
    Tårta på tårta?
    Små bakelser?
    Ja vill gärna ha med vit choklad och hallon, passar de till en bröllops tårta?
    Hjälp!
    Jag är helt lost på den här fronten!

• Svar på tråden Tårtan
  • Angel74

Vi beställde våran tårta för några veckor sedan, Vi har bestämt att våran skall vara en trevånings tårta som är sex kantig. Vi fick smaka på fyllningarna och botten till tårtan, så det blev vaniljbotten med Hallon och vit choklad som fyllning sen skall vi ha sockerpasta på tårtan och den samkar vit choklad så varför skulle du inte kunna ha Hallon och Vit choklad på eran tårta.

Hallonen gör att den vita chokladen inte blir för mycket ;)

Be att f¨å smaka på fyllning  och även botten.
    Då vet ni hur kombinationen samkar om ni är osäkra.

Lycka till.

• prinsessanogrodan

Vår tårta var en hallontårta med grädde,hallon och vaniljcreme inuti och vit sockerpasta och jordgubbar uppepå.
    Alltså inte de här moussetårtorna som "alla andra" verkar ha numera. Vi valde tårta utefter vad vi tycker om och tänkte att det viktigaste är att det är god tårta och om dens edan är fin på utsidan så är det en fördel men hellre en god tårta som inte är "perfekt" på utsidan än tvärtom att den är perfekt på utsidan men bara halvgod.
    Välj utefter vad ni tycker om.

• S2011

Vi ska ha den tårtan som är på min presentationsbild (fast utan fjärilar och skräp).
    Den byggs upp med ljusa sockerkaksbottnar som fylls med vaniljkräm och stracciatellakräm.

Hallon och vit choklad verkar vara en vanlig och populär kombination när det gäller bröllopstårtor.

Förutom den kombination som vi till slut valde, så provade vi också dessa kombinationer (som var jättegoda):

-vanilj/skogsbär
    -vanilj/vit choklad
    -vit choklad/päron

Svar på tråden Tårtan