• sommarblommor

    Vad tar era fotografer för en heldag?

    Vi är påväg att boka fotograf och för att ha något att jämföra med så undrar jag vad era fotografer tar för en heldagsfotografering ca 8 timmar. Som jag förstår så verkar det skilja sig ganska mycket. En del inkluderar album och annat i priset också. Jag undrar vad själva fotograferingen för er kostar. Är 11500kr ett bra pris?
    Tacksam för alla svar

  • Svar på tråden Vad tar era fotografer för en heldag?
  • Bubo

    Blir man klokare av alla svar på denna frågan ?


    Man kan väl bara säga att det kostar från 10:- upp till 100.000:- Vad man får och vilken typ av profession man får beror oftast på vilken prislapp brudparet är villiga att betala. Att det finns tveksamma vägar och chanser där emellan går ju inte att förneka.


    Det är som att ställa frågan vad kostar en bil. Viken vill du ha ? Är du beredd att betala 500.000:- för den där drömbilen eller köpa en på Blocket för 1.000:-

  • TheD

    VI betalar 7000:- för en heldag plus Limousinen som vi har hela dagen :) Då chaffsien är fotograf! Grrrreat! Ett mycket bra pris tycker jag.

  • Niini
    Niini skrev 2011-06-18 07:59:38 följande:
    Vår tog 950€, då var han till vårt förfogande från kl. 12 till kl. 23 ungefär. Vi får alla 1400 foton på cd-skiva o får dessutom välja ut några som han redigerar o fixar :)
    Finns många ex. av foton från förberedelserna o festen på min blogg - http://niini.blogg.se Bröllopsfotograferingen finns det några o kommer fler sen när vi fått alla :)
  • ellysmom

    tänk på att det är viss skillnad på redigering och retusch. Du som får 1200 bilder "redigerade" får det garanterat inte i retuschkvalité. I så fall jobbar din fotograf för mindre än slaverilön. :))
    Dessutom är det inte mängden bilder som är det väsentliga, utan kvalitén! Verkar som om folk glömmer det.
    Hellre 30 grymma bilder än 1200 mediokra. Face it, så vacker är INGEN att 1200 bilder från en dag är intressanta att se på.  

  • Rosi

    Våran kommer att kosta 3000kr, igentligen skulle det gå på 6000kr men jag ställde upp för att vara med på en utställning som hon ska göra. då var hon snäll att gå ner.

  • Hallonkräm

    Vi kommer att betala ca 4000 för en halvdag, men jag vet inte alls vad som är rimligt eller inte Foten i munnen

  • LinneaWallin
    sommarblommor skrev 2011-06-18 07:25:32 följande:

    Vi är påväg att boka fotograf och för att ha något att jämföra med så undrar jag vad era fotografer tar för en heldagsfotografering ca 8 timmar. Som jag förstår så verkar det skilja sig ganska mycket. En del inkluderar album och annat i priset också. Jag undrar vad själva fotograferingen för er kostar. Är 11500kr ett bra pris?
    Tacksam för alla svar


    Jag hade en tjej som fotade mitt bröllop väldigt billigt p.g.a att hon ville ha erfarenhet av bröllopsfotografering, hon var med hela dagen i ca 12 timmar och vi gav 5000 för det. Hennes pris var 3000 från början men vi gav mer för vi blev riktigt nöjda och hon hade bra utrustning med sig. Fick en skiva hem på posten med högupplösta redigerade bilder, ALLA bilder :) Hon var väldigt trevlig och lättsam!

    Emmy heter hon - här är hennes hemsida, http://emmywahnberg.minportfolio.se
    Vi valde att inte godkänna att hon skulle få använva våra bilder på hemsidan, däfr finns vi inte med där :)

    Men för övrigt som svar på din fråga så tycker jag inte att 11500 för en proffs fotograf är mycket! Dock finns det många duktiga fotografer som inte tar lika mycket, fråga om utrustning o.s.v.

  • Esmeraldas bröllop
    Är det en proffs fotograf så e de ok pris !!
    sommarblommor skrev 2011-06-18 07:25:32 följande:

    Vi är påväg att boka fotograf och för att ha något att jämföra med så undrar jag vad era fotografer tar för en heldagsfotografering ca 8 timmar. Som jag förstår så verkar det skilja sig ganska mycket. En del inkluderar album och annat i priset också. Jag undrar vad själva fotograferingen för er kostar. Är 11500kr ett bra pris?
    Tacksam för alla svar


  • Esmeraldas bröllop

    Kan recomendera Elina och Jaqueline (sjunger / fotograferar ) på Ipicyou tar ca 8000:- före under efter.. 06-18 07:25:32 följande:


    Vi är påväg att boka fotograf och för att ha något att jämföra med så undrar jag vad era fotografer tar för en heldagsfotografering ca 8 timmar. Som jag förstår så verkar det skilja sig ganska mycket. En del inkluderar album och annat i priset också. Jag undrar vad själva fotograferingen för er kostar. Är 11500kr ett bra pris?
    Tacksam för alla svar


  • S och C

    Vi betalar 20 000 men då är det en proffsfotograf som bara fotar bröllop. En bröllopsfotograf helt enkelt. =)

Svar på tråden Vad tar era fotografer för en heldag?