• Tittij

Tips på danskurs norrort Stockholm?

Den danslärare vi skulle haft som skulle göra en koreografi till oss går inte att nå längre och nu törs jag inte vänta mer.. Gifter oss i aug och behöver lite träning så nu måste jag jaga rätt på en ny.

Nån som har tips på nåt ställe norr om stan (vi bor i Täby) som kan hjälpa oss koreografera ett enklare nummer till vår bröllospdans? Kollade på Tony Irving Dance Academy, men det ligger ju i Årsta nånstans och det är ju helt fel sida stan tyvärr  

• Svar på tråden Tips på danskurs norrort Stockholm?
  • ClaraH

Jag tänkte just tipsa om dem men då var det inte aktuellt förstår jag. Vi bor i Sollentuna och tänker ta dem ändå, verkar vara de bästa och verkar ha folk över sommaren också. Vi gifter oss också i augusti och ska boka deras bröllopspaket på 5 privatlektioner.

• Tittij

Vad kostar bröllopspaketet?
    Hade det bara varit vi två hade det väl funkat att åka dit, men med två små skruttar som behvöer passas så känns det som det tar för lång tid. Vi får se, hittar vi inget närmare får det väl bli TIDA ..

• ClaraH
    Tittij skrev 2011-06-17 07:42:15 följande:
    Vad kostar bröllopspaketet?
    Hade det bara varit vi två hade det väl funkat att åka dit, men med två små skruttar som behvöer passas så känns det som det tar för lång tid. Vi får se, hittar vi inget närmare får det väl bli TIDA ..
    3.500 för 5 lektioner. Ja, jag förstår er om ni har små barn. Våra är stora så vi är i en annan sits.
  • Tittij

Ska ni dansa traditionell dans?
    Vi vill gärna ha nåt lite annorlunda. Älskar Tobias koreografi i Lets Dance så vi har kontaktat honom. Bara för att jag skrev den här tråden så hörde han av sig en timme efteråt. Nästan som om han kände på sig
    Ska försöka få ihop nåt åt Slowfox-hållet, men vi får väl se om han tycker vi är hopplöst fall  

• ClaraH
    Tittij skrev 2011-06-17 19:30:05 följande:
    Ska ni dansa traditionell dans?
    Vi vill gärna ha nåt lite annorlunda. Älskar Tobias koreografi i Lets Dance så vi har kontaktat honom. Bara för att jag skrev den här tråden så hörde han av sig en timme efteråt. Nästan som om han kände på sig
    Ska försöka få ihop nåt åt Slowfox-hållet, men vi får väl se om han tycker vi är hopplöst fall  
    Vi ska dansa tango, hoppas på det ännu så länge i alla fall.

Jättekul att göra något annat än vals tycker jag (det kommer vi nog att dansa också). Men det känns kul att dansa på riktigt och att inte avbryta valsen och köra något rockigt program, det kan alla liksom. Så det ska bli kul.
  • Tittij

Ja jag är inte så mycket för det där som alla kör nu med skämtdans (typ Dirty Dancing eller liknande). Jag vill gärna ha en vacker dans, men med riktig koreografi och inte en vanlig trist dans typ.. Lite överraskning och show. Sen får vi väl se om mannen lär sig några roliga moves och kastar runt mig eller om det blir en klassisk "trist" dans på slutet iallafall

När börjar er kurs?

• ClaraH

Vi har inte bestämt datum än. De skulle återkomma när de hade satt sommarschemat. Men vi gifter oss 20 augusti så vi hade tänkt oss att börja i juli. Vi har försökt kolla lite på youtube på steg så länge men det är ganska svårt.

• Tittij

Haha då gifter vi oss samma dag
    Jag fick inspiration från Youtube då jag såg en klassisk dans jag tyckte var så fin. Inget märkvärdigt, men ändå väldigt vackert och inövat. Nu hittar jag såklart inte klippet... 

• Tittij

Här var den: 
    ">

Lite för lång, men om man kortar ner den minst en halv minut så

• Tittij

Jaha det slutade med TIDA ändå. Vi tar lektioner av Tobias Karlsson och gissa vart han håller till?!
    Så vi dansar på samma ställe som er för dubbla priset

Är det nån gruppkurs ni tar för det priset? Efter att ha träffat läraren en gång och sen dansat lite hemma inser vi att det inte lär bli nån wow-uppvisning, hahaha. Hjälp vad svårt det är... 

• ClaraH

Vi kommer att ha 5 privatlektioner för det priset och vi kommer att börja med en dubbellektion. Vi fick precis ett mail angående tiderna som jag ska svara på.

• ClaraH
    Tittij skrev 2011-06-17 23:26:37 följande:
    Här var den: 
    ">

" target="_blank">

Lite för lång, men om man kortar ner den minst en halv minut så
    Ja, den är jättefin, jag har sett den förut och länkade ut den på vår blogg. Väldigt elegant, det vore kul att göra något liknande.
  • Tittij
    ClaraH skrev 2011-06-26 14:48:57 följande:
    Vi kommer att ha 5 privatlektioner för det priset och vi kommer att börja med en dubbellektion. Vi fick precis ett mail angående tiderna som jag ska svara på.
    Ja det var bra pris då det är privatlektioner! Vi försökte öva här hemma igår men det går väl sådär, mannen vhar väldigt svårt att räkna till tre
Svar på tråden Tips på danskurs norrort Stockholm?