Min mans syster vägrar att komma
Vi gifter oss på Lördag och igår berättade min sambos syster att hon inte tänker komma.
Det hela började att hon frågade mig om hon kunde ha en hel svart klänning på sig. Vår klädkod är "festligt" Inget krav på klänning eller kavaj. Utan man ska klä upp sig. Sen om det är en tunika eller jeans det har vi satt som godkänt. Och så ville vi helst inte att någon skulle komma i helsvarta kläder, eller en lång vit klänning.
Så jag svarade att vi igentligen inte tyckte att man skulle bära helsvarta kläder eller hel vita. Och jag erbjöd mig då att kolla i min gaderob om där var något. Eller att vi går in till stan på Fredag när vi kommer hit och köper något eftersom hon ska få ett presentkort på H&M i lite försenad födelsedagspresent. Men hon blev arg och ville absolut inte köpa någon klänning för sina egna pengar och att hon inte ens tycker om att ha klänning. Jag sa då att hon gärna fick ha på sig något annat. Som sagt, inga krav på just klänning för tjejer. Då skulle hon komma i mysbyxor för hon hade fan inte tid att lägga ner tid på det här. Jag blev lite irreterad men sa då lugnt och sansat att Nej tyvärr så har jag heller inte tid för jag har ett bröllop på lördag och en massa saker att fixa.
Hon skickade ett sms till min sambo, hennes bror alltså. Att hon inte tänker komma och det har han mig att tacka för? Han diskuterade med henne jätte länge och förstår inte varför hon skyller på mig när det även är han som inte tyckte att hon skulle bära svart och att jag ändå försökte hjälpa henne med kläderna i sista stund. Han försökte även förklara för henne att hon har haft ett år på sig att fixa det här och kommer nu 3 dagar innan och försöker lägga över det här på oss. Och speciellt mig. För hon hade gärna kommit på "hans" bröllop. Men vill inte komma på "mitt". Men tillslut gick vi med på att hon fick ha den svarta klänningen på sig bara hon kom. Men då hade hon redan bestämt sig för att hon inte tänker komma.
Det värsta är att nu även hennes mamma som är min "svärmor" alltså inte min mans riktiga mamma håller med henne. Att det är mitt fel nu att hon inte vill komma. Men jag har ju för fan inte gjort nånting?
Så jävla onödigt att dra ner stämningen på det här viset. Känner mig så fruktansvärt besviken och lessen. Och förstår inte alls varför dom ska lägga över det här på mig. Dom måste ju ha något emot mig.