• Anonym (tröttsamt)

Fick ett mail,,,

,,, från en vän som sambon och jag träffar kanske vart annat, vart tredje år typ,,,

Han har en ny flickvän som vi aldrig träffat alls.

Han berättade att han bytt mailadress och oroade sig därför över att han hade missat inbjudan till vårt bröllop!!!

För det första skickar vi inte ut inbjudan vi mail!
    För det andra är inte han och flickvännen bjudna över huvud taget, eftersom vi bara bjudit in de närmaste släktingarna och vännerna.
    För det tredje blir jag jäkligt trött och irriterad på att han ens kan med att fråga!!

Var bara tvungen att skriva av mig lite.

• Svar på tråden Fick ett mail,,,
  • MuBu

Då tycker jag att du ska vara ärlig och säga det till honom.
    Att ni kommer ha ett litet bröllop med bara närmsta familjen.
    Förstår att det är jobbigt med folk som tror att dom ska bli bjudna.
    Men ärlighet varar längst.

• Anonym (tröttsamt)
    MuBu skrev 2011-06-16 10:08:50 följande:
    Då tycker jag att du ska vara ärlig och säga det till honom.
    Att ni kommer ha ett litet bröllop med bara närmsta familjen.
    Förstår att det är jobbigt med folk som tror att dom ska bli bjudna.
    Men ärlighet varar längst.
    Har gjort det. Svarade bara att vi bjudit in de släktingar och vänner vi umgås mest med. Det får räcka så.
  • Anonym
    Anonym (tröttsamt) skrev 2011-06-16 10:04:56 följande:
    ,,, från en vän som sambon och jag träffar kanske vart annat, vart tredje år typ,,,

Han har en ny flickvän som vi aldrig träffat alls.

Han berättade att han bytt mailadress och oroade sig därför över att han hade missat inbjudan till vårt bröllop!!!

För det första skickar vi inte ut inbjudan vi mail!
    För det andra är inte han och flickvännen bjudna över huvud taget, eftersom vi bara bjudit in de närmaste släktingarna och vännerna.
    För det tredje blir jag jäkligt trött och irriterad på att han ens kan med att fråga!!

Var bara tvungen att skriva av mig lite.
    Han kan ju inte veta att de inte är bjudna och de finns faktiskt brudpar som skickar ut inbjudan via mail så jag tycker inte att det är ett dugg oförskämt. Om han däremot hade krävt att bli bjuden är det en annan sak.
  • Anonym (tröttsamt)
    Anonym skrev 2011-06-16 13:35:57 följande:
    Han kan ju inte veta att de inte är bjudna och de finns faktiskt brudpar som skickar ut inbjudan via mail så jag tycker inte att det är ett dugg oförskämt. Om han däremot hade krävt att bli bjuden är det en annan sak.
    Med bara tre veckor kvar till bröllopet skull nog iaf jag anta att jag inte var bjuden om det inte kommit nån inbjudan så dags! Och han vet vilket datum vi ska gifta oss.
  • Anonym
    Anonym (tröttsamt) skrev 2011-06-16 14:11:42 följande:
    Med bara tre veckor kvar till bröllopet skull nog iaf jag anta att jag inte var bjuden om det inte kommit nån inbjudan så dags! Och han vet vilket datum vi ska gifta oss.
    OK
Svar på tråden Fick ett mail,,,