• idahall

Billigare festlokal i Skåne sökes!

Hej!

Jag och min sambo förlovade oss nu i våras och har nu så sakteliga börjat planera bröllopet. Vi vill gärna gifta oss någonstans i Skåne och har hittat flera fina ställen (min favorit är Drakamölla). Tyvärr har det visat sig att nästan alla ställen vi kontaktat tar ca 900-1500 kr per kuvert. Vi vill gärna bjuda ca 50-60 personer, och har tyvärr inte råd att lägga så mycket pengar per kuvert. Vi har hittat Linneaträdgården utanför Helsingborg som verkar vara ett fint ställe och som tar ca 450 kr/kuvert, vilket känns mer rimligt för vår budget. Då ingår trerätters, välkomstdrink, två glas vin/öl och lokalhyra. Vi har dock inte besökt Linneaträdgården än och skulle gärna vilja hitta fler ställen i samma prisklass så att vi kan jämföra lite och inte bara ta första bästa.

Vi skulle gärna vilja ha tips på fler ställen som har en lägre kuvertkostnad. Vi vill helst att stället ska ligga på landet och har gärna festen på ett ställe "med charm/själ". Men vi inser att vi måste kompromissa då vi inte har råd att betala 1000 kr/kuvert...

Tack på förhand!

Vänliga hälsningar
    Ida & Fredrik 

• Svar på tråden Billigare festlokal i Skåne sökes!
  • jozzelove

Jag har varit på bröllopsfest på Linnea trädgårdar! Jättefiint, men nackdelen var att vi gäster efter två glas vin själv fick gå till baren och betala all dricka själv =/ Inte så kul tyckte jag!!!
    Och ska ni bjuda på all dricka från baren blir det ju väldigt dyrt!!!

Jag kan rekomendera Ateljé Livsrum i Spannarp-Härninge!!
    Bros ju på var ni ska gifta er om det blir för långt?!?!
    Gå in och kolla på deras hemsida så kan ni se bilder på lokalen etc... (sök Atelje livsrum på google)

Vi gifter oss den 27augusti och ska ha vår bröllopsfest där!!!
    De är väldigt flexibla och anpassar efter era önskemål...

...jag tror att vi fick ett tre-rätters plus nattamad (korv med bröd) för 450:- och då är det riktigt bra mat!!!
    Då får du ha med egen dricka vilken man sparar enoooormt på (va i Tyskland igår ;) )hihi!!!

Har du frågor så bara hör av dig!!!
    Mvh Josefin

• andersson1970

Kolla Alnarpsgården i Åkarp. De är inte så fasligt dyra har jag för mig, samt ligger det i en underbar parkmiljö.

• idahall

Tack så mycket för era svar! Atelje Livsrum ser ju väldigt fint ut på deras hemsida, så vi tänkte kontakta dem för att höra mer.

Svar på tråden Billigare festlokal i Skåne sökes!