Brudskålen
Vad ska ni ha för mousserande/champagne till brudskålen? Ge gärna tips på mousserande under 100 kr som inte är så söta.
Vad ska ni ha för mousserande/champagne till brudskålen? Ge gärna tips på mousserande under 100 kr som inte är så söta.
Vi var nyligen och prata med dem på systemet.. Vilket bubbel man väljer beror på tillbehören. Vi ska ha snittar, medelhavsinspirerade, och ska därför ha ett ganska torrt vin. Vi köpte den flaskan hon rekommenderade och det blev stor succé vid provsmakningen. Det hette Sesto Senso, ett italienskt vitt mousserande vin, 69 kr/ flaskan. Helt suveränt!
Jag skulle rekommendera Prosecco. Finns 3 olika varianter på systemet,tror alla kostar 79 kr. Riktigt gott och inte sliskigt sött. Köp en flaska och prova innan? Vi ska ha den extra dry till våran brudskål.
Vi ska också ha en prosecco som heter Prosecco la Robinia. Till det har vi fruktspett (melon och jordgubbar) och osthjärtan. Jag tror den kostar 79:-.
Det är ett torrt (extra dry) mousserande vitt vin från Italien (därav Prosecco förstås). Trots att den är extra dry tycker jag att den har en viss sötma.
Jo en viss sötma har den men inte så det slår igenom tycker jag.
De Vergy Prestige Rosé (nr 5557)
Asti Cinzano är ju bland de sötaste och sliskigaste mousserade viner som finns.
TS bad om ett torrt vin inte sött.
Vi hade André Clouet i magnumflaskor. Riktigt gott!!! Kostar 549:- på systembolaget.
Asti Cinzano är ju bland de sötaste och sliskigaste mousserade viner som finns.
TS bad om ett torrt vin inte sött.
Är det någon som har tips på något gott bubbel man kan köpa i tyskland? har sett att de har chapel hill på de flesta ställen men på något sätt känns det kanske lite väl budgetmässigt även om jag tycker att det är gott...
Jag drack en nyhet på systemet, Jaume Serra. Finns både som naturlig och som Rosé, 60 eller 65 kronor flaskan och riktigt god, sommarfräsch och med behaglig smak.
Spansk cava när den är som bäst
Prosecco la Robinia är jättegod! Den och Chapel Hill är mina favoriter bland budgetbubbel. Montana från Nya Zeeland (79kr) tycker jag också om.
Bianchi Extra Brut är jag sugen på att testa, för den ska också vara bra som alternativ till dyr champagne.
Jag kan rekommendera Lambrusco dell'Emilia Bianco (nr 12434) kostar under 49kr. Vi dök på den på systemet och köpte den för att prova. Den har verkligen blivit omtyckt när vi har bjudit på den vid olika tillfällen och vi har ännu inte dykt på någon som tyckt att den har varit söt. Jag kan verkligen rekommendera att ni i alla fall köper den och provar