• Gopplan

Brudvals eller annan dans?

Vad ska ni ha för dans? Kör ni på klassisk vals eller något annat? Vi hade tänkt ha en rolig dans med en mix av olika låtar, men nu har jag provat med min klänning och jag kan knappt dansa alls i den. Jag har så många lager i kjolen och den är stel av underkjolen så det är svårt att göra någon rolig dans då. Ingen av oss är bra på att dansa, just därför hade vi tänkt ha många låtar med skojiga och enkla koreografier, men nu funkar ju inte det.

Vi tänkte då att vi kanske kan köra en klassisk vals ändå men min blivande kan inte och jag vet inte om han hinner lära sig på tre veckor. Speciellt inte som han har arbetsresor och svensexa och så framför sig.

Finns det någon som har tips på bra låtar som man kan göra en enkel koreografi till? (utan några skutt eller så för kjolens skull). Vad har ni valt för låtar och vad har ni för typ av dans? I värsta fall får vi väl bara köra en tryckare men det vore roligt med något mer än bara kramas och snurra runtFoten i munnen

• Svar på tråden Brudvals eller annan dans?
  • Pinkgrape

Jag vette tusan om vi kommer dansa alls, då min blivande verkligen avskyr det. Det är inte bara att han inte vill, utan det är verkligen hans värsta mardröm. Blir det något, så blir det nog en tryckare, sån man dansade i mellanstadiet, då man bara kramas och gungar lite i nårlunda takt till musiken.

Själv önskar jag verkligen att vi kunde dansa vals, men det kan vi inte. Jättetråkigt, då jag tycker det ser så vackert ut. Personligen är jag dock helt allerigsk mot alla dessa originella, personliga och "roliga" överraskningsdanserna. Jag gillar det inte, alls, för fem öre.. men det är ju jag det.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Sofia786
    Pinkgrape skrev 2011-06-15 16:07:49 följande:
    Jag vette tusan om vi kommer dansa alls, då min blivande verkligen avskyr det. Det är inte bara att han inte vill, utan det är verkligen hans värsta mardröm. Blir det något, så blir det nog en tryckare, sån man dansade i mellanstadiet, då man bara kramas och gungar lite i nårlunda takt till musiken.

Själv önskar jag verkligen att vi kunde dansa vals, men det kan vi inte. Jättetråkigt, då jag tycker det ser så vackert ut. Personligen är jag dock helt allerigsk mot alla dessa originella, personliga och "roliga" överraskningsdanserna. Jag gillar det inte, alls, för fem öre.. men det är ju jag det.
    Vi har tagit danslektioner i foxtrot. Min fästman hade dansfobi innan, alltså riktig fobi men nu efter några lektioner tycker han att det är kul och vi ska fortsätta efter bröllopet. :)
  • Sofia786
    Pinkgrape skrev 2011-06-15 16:07:49 följande:

Pinkgrape, jag tycker som du! Avskyr dessa överaskningsdanser, tycker det blir så 'showigt' och det tycker inte jag har något med bröllop eller kärlek. Men alla gillar ju olika! Verkar dock vara väldigt 'inne' just nu att ha det så i Sverige. 
  • Gopplan
    Sofia786 skrev 2011-06-15 16:39:08 följande:
    Vi har tagit danslektioner i foxtrot. Min fästman hade dansfobi innan, alltså riktig fobi men nu efter några lektioner tycker han att det är kul och vi ska fortsätta efter bröllopet. :)
    Vad kul med danslektioner. Det hade vi också behövt, speciellt min blivande som har två högerfötter. "Vi kan ju ta en vals" säger han och när vi ska öva går han passgång

zzzzInga tips på bra låtar som man kan dansa något enkelt till?
  • Jazzily

Hej,

Vi bokade in vårt bröllop idag på ett litet slott med vigsel 26/5 2012 så nu är jag helt pirrig och läser allt här på bt.

Senaste bröllopet jag var på så började brudparet med "vals" (valsaktigt dans... jag är inget dansproffs) till en modern låt (gästerna stod i ring o hurrade). Låten var lugn o de dansade i kanske 1-2 minuter och sedan ökade takten och brudparet vinkade in oss andra hänga på när låten kom upp i tempo. Jag tycker det kändes lagom - slipper man skämmas över sina dåliga, youtube inövade danssteg allt för länge...

Själv ska jag be min bror som är DJ mixa en av våra favvoritballader från Seal så den blir lite mer upptempo efter en stund... men ändå så att styrdans funderar. Bara för att göra det lite personligt men inte överdriva med nån avancerad brakedance.

Ni kanske ska öva lite iaf... och välj en låt som betyder nått för er. Tryckare, o påhittade vals låter bra ;) 

Svar på tråden Brudvals eller annan dans?