• Skumboll

Tårta eller brudvals först?

Som rubriken, vad brukar man göra först - äta tårta eller dansa brudvals?
    Och är det någon som haft så att tårtan serveras vid bordet istället för att ätas på stående fot?  

• Svar på tråden Tårta eller brudvals först?
  • SnartFruSir

Vi hade just möte med vår Dj och ställde samma fråga. Han föreslog:

middag-bensträckare (plocka undan bord, mingla lite osv)-vals-"pardans"-tårta-party

Så det kommer vi köra på:)

• fru2011kanske

Hm, jag som tänkt/trodde brudvalsen skulle "starta partyt". Jag hade nog tänkt middag, bensträckare, tårta och sedan brudvals - party..

• Nikkita

Tror att vi kommer ha middag (3-rätters), spex / lekar (så alla kan smälta maten lite), tårta, vals sen fest hela natten Skrattande Jag tycker att valsen ska dra igång resten av dansen nämligen & vi lär behöva lite paus mellan efterrätten & tårtan Flört

• pimory

här blir det  3 rätters först , sedan blir det till att sätta sig i salongen/ biblioteket för att äta tårta, medans vi äter tårtan så plockar personalen undan borden och därefter blir det PARTAJ!!

• misscat81

Vi kommer också ha tårta före "valsen" (inte för att vi ska dansa vals, men ändå) och låta bruddansen starta partyt!

• TheD

Vi kommer ha middag, lite rast, brudvals, lite dans, tårta och sen dans.. :)

• Skumboll

Olika bud hör jag! 

Ni som har tårtan före valsen, hur lång tid har ni mellan efterrätt och tårta?  

• ClaraH
    SnartFruSir skrev 2011-06-14 20:36:53 följande:

Vi hade just möte med vår Dj och ställde samma fråga. Han föreslog:

middag-bensträckare (plocka undan bord, mingla lite osv)-vals-"pardans"-tårta-party

Så det kommer vi köra på:)

Vi tänkte oss detta upplägg också först men ändrade oss. Vi är oroliga att tårtan kommer att avbryta dansstämningen Vi kommer att köra middag, bensträckare, en tango av oss (istället för brudvals), tårta, och sedan börjar dansen. Den första blir en vals och sedan pardans, varefter vi höjer tempot.
  • ClaraH
    Skumboll skrev 2011-06-14 21:43:15 följande:
    Olika bud hör jag! 

Ni som har tårtan före valsen, hur lång tid har ni mellan efterrätt och tårta?  
    Ca en timme för oss tror jag.
  • fru2011kanske

Vi har valt bort efterrätt, utan har buffé och sedan tårta, hade nog blivit en annan planering om vi skulle äta efterrätt och sedan tårta.

• Skumboll
    ClaraH skrev 2011-06-14 21:51:27 följande:
    Ca en timme för oss tror jag.
    En timme säger du.... det låter rimligt!

Jag försöker få ihop körschemat men det var ju verkligen lättare sagt än gjort! Jag undrar om detta skulle funka kanske.

18.00 Förrätt

19.00 Varmrätt

20.15 Bensträckare

20.45 Efterrätt

21.45 Tårta och kaffe

23.00 Brudvals

• Aniara4
    fru2011kanske skrev 2011-06-15 06:52:27 följande:
    Vi har valt bort efterrätt, utan har buffé och sedan tårta, hade nog blivit en annan planering om vi skulle äta efterrätt och sedan tårta.
    Precis vad jag tänkte säga, det beror nog på om man har efterrätt eller inte. Vi har valt bort det och serverar tårtan till efterrätt, så då vill man ju inte behöva vänta så länge på den. Har man däremot just ätit en efterrätt, som kanske dessutom var ganska maffig, då behöver man snarare ett par timmars paus innan man dessutom äter tårta!
Svar på tråden Tårta eller brudvals först?