• blutti­s
    Äldre 14 Jun 13:43
    8843 visningar
    15 svar
    15
    8843

    Tips "enklare" kläder till brudgummen!

    Vi ska ha ett enkelt bröllop på Gotland i sommar, i en kyrkruin, med mat efteråt för de närmsta. Jag har hittat min klänning, en vit somrig, luftig sak med ett axelband. Min blivande vill helst slippa ha kostym (och frack osv är ju helt uteslutet då det inte passar vårt bröllop). Funkar det att ha en luftig somrig, kanske vit, skjorta? men vad ska ha ha för byxor då? Eller kanske att han kan ha en linnekostym? vilken färg i sådana fall?

    Behöver tips! Och JÄTTEGÄRNA med bilder eller länkarGlad

  • Svar på tråden Tips "enklare" kläder till brudgummen!
  • Biscui­t
    Äldre 14 Jun 13:45
    #1

    Är inget jätte fan av Andreas Johnsson men jag tyckte detta var avslappnat o snyggt, kan det funka?


     


  • blutti­s
    Äldre 14 Jun 13:51
    #2
    Biscuit skrev 2011-06-14 13:45:55 följande:

    Är inget jätte fan av Andreas Johnsson men jag tyckte detta var avslappnat o snyggt, kan det funka?


     



    Vilken snygg klänning hon har! Men nu var det inte det jag var ute efter...haha. Ja, det var snyggt det han har på sig, men jag är tveksam till om min blivande går med på det... Jag tycker att han hade passat i det iaf! Ska visa honom sen: ) Tack!
  • fru i august­i
    Äldre 14 Jun 13:55
    #3

    Jag ställde samma fråga för någon vecka sedan och fick många bra tips. Titta längre ner på sidan under inlägg som rör Brudgum.

    Min m2b kommer ha kläder som ser ut ung som kortet på Andreas Johnsson som Biscuit la in, men med en lite smalare slips i stället.

  • imdeli­cate
    Äldre 14 Jun 13:58
    #4

    Vilken klänning blev det till slut? Fick du tag på den andra på Monsoon? Jag tycker nog att linnebyxor hade varit snyggt, och kanske en väst till (men det kanske inte är hans stil?). Eller kanske en ljus linnekostym, det är ju lite mer avslappnat.

  • blutti­s
    Äldre 14 Jun 13:59
    #5
    fru i augusti skrev 2011-06-14 13:55:06 följande:
    Jag ställde samma fråga för någon vecka sedan och fick många bra tips. Titta längre ner på sidan under inlägg som rör Brudgum.

    Min m2b kommer ha kläder som ser ut ung som kortet på Andreas Johnsson som Biscuit la in, men med en lite smalare slips i stället.
    Tack! Jag var för lat för att kolla om det fanns sånna trådar: P Hoppas att jag hittar din tråd!: )
  • blutti­s
    Äldre 14 Jun 14:09
    #6

    Hittade tråden, men jag skulle vilja se mer bilder (tycker det är lite svårt att föreställa sig i huvet) och så var mycket tips om väst...vet som sagt inte om min blivande går med på det, så jag hade velat ha mer tips på annat: )

  • EmmaSt­ina
    Äldre 14 Jun 15:23
    #7

    I filmen Meet the Focker (familjen är värre) har Ben Stiller på sig beige linne kostym och vit skjorta och ingen slips när han gifter sig. Har försökt hitta en bild på det men hittar ingen. Vet att det är i slutet av filmen. Det tycker jag är jätte snyggt och lite lagom uppklätt. Hade först tänkt att min blivande skulle ha det, men insåg att det inte passade till den klänning jag valt.

  • blutti­s
    Äldre 14 Jun 15:28
    #8
    EmmaStina skrev 2011-06-14 15:23:34 följande:
    I filmen Meet the Focker (familjen är värre) har Ben Stiller på sig beige linne kostym och vit skjorta och ingen slips när han gifter sig. Har försökt hitta en bild på det men hittar ingen. Vet att det är i slutet av filmen. Det tycker jag är jätte snyggt och lite lagom uppklätt. Hade först tänkt att min blivande skulle ha det, men insåg att det inte passade till den klänning jag valt.
    Och vi som nyligen såg den filmen! Jag reflekterade aldrig över det: / Nu får vi ta och se den igen då!: P Eller så får jag försöka hitta någon bild på nätet... Tack för tipset!
  • EmmaSt­ina
    Äldre 14 Jun 15:34
    #9
    bluttis skrev 2011-06-14 15:28:35 följande:
    Och vi som nyligen såg den filmen! Jag reflekterade aldrig över det: / Nu får vi ta och se den igen då!: P Eller så får jag försöka hitta någon bild på nätet... Tack för tipset!
    Har försökt googla, men hittar tyvärr ingen bild på nätet. Men se om filmen =)
  • fru i august­i
    Äldre 15 Jun 10:52
    #10

    Googlade och på youtube går det att se lite av bröllopscenen. Dock är det dålig kvalité och man ser bara överdelen på ben stiller, men i af: https://swp5.vv.sebank.se/cgi-bin/pts3/WOW/wow/0/wow0000.aspx 

    Vad gillar din m2b för kläder och färger annars? Har letat runt lite och här är några inspirationsbilder på brudgummar i linnekosymer, hittade via google bilder:

     

    Om du söker på beach wedding groom på google bilder får du också upp många inspirationsbilder. Exempelvis:



    Och så lite annan inspiration på andra typer av enklare klädsel för brudgummen:

  • fru i august­i
    Äldre 15 Jun 10:55
    #11

    Hahaha! Det blev helt galet med länken till youtube klippet. Men sök på "meet the fockers wedding scene" på google. Första träffen är en länk till youtube.

  • blutti­s
    Äldre 19 Jun 14:46
    #12
    fru i augusti skrev 2011-06-15 10:55:28 följande:
    Hahaha! Det blev helt galet med länken till youtube klippet. Men sök på "meet the fockers wedding scene" på google. Första träffen är en länk till youtube.
    Tack så jättemycket för alla bilder!!Skrattande Han säger att han skulle kunna tänka sig en vit "slapp", somrig skjorta och ett par beiga byxor. Så vi letar efter det nu... Men jag börjar fundera lite på det där med väst nu jag! Undra om han går att övertala? får göra ett försök iaf!
  • nurse2­013
    Äldre 7 Jul 20:02
    #13

    Idag har vi varit och köpt kläder till den blivande maken! Eftersom vi gifter oss på Mallorca, ville vi ha lite "ledigare" stil
    Så det blev ungefär som bilderna på Andreas Johnson. Svart byxor, med svagt kriststreck i, en tillhörande väst. och till det en vit skjorta med uppkavlade ärmar - SNYGGT!!!!
    Dressman, 1000kr för allt.

  • blutti­s
    Äldre 10 Jul 19:18
    #14
    nurse2013 skrev 2011-07-07 20:02:35 följande:
    Idag har vi varit och köpt kläder till den blivande maken! Eftersom vi gifter oss på Mallorca, ville vi ha lite "ledigare" stil
    Så det blev ungefär som bilderna på Andreas Johnson. Svart byxor, med svagt kriststreck i, en tillhörande väst. och till det en vit skjorta med uppkavlade ärmar - SNYGGT!!!!
    Dressman, 1000kr för allt.
    Låter som det vi tillslut köpte, fast vi tog ljusgrått: ) Mycket fint blev det iaf! Gifte oss igår: )
  • NewYor­kBrud
    Äldre 10 Jul 20:23
    #15
    bluttis skrev 2011-07-10 19:18:20 följande:
    Låter som det vi tillslut köpte, fast vi tog ljusgrått: ) Mycket fint blev det iaf! Gifte oss igår: )
    stort grattis, låter som ni haft en underbar dag!! Kan vi inte få se en bild på er två tillsammans, så nyfiken på hur outfiten blev!! =)

    vi ska gifta oss i New York i april, och har inte helt bestämt hur mannen ska va kläd... jag ska ha en lite kortare klänning så mannen kan ju också vara ganska ledigt klädd...
Svar på tråden Tips "enklare" kläder till brudgummen!