• Met

Titanringar - visa era

Är sugna på titanrng både till förlovning och vigsel och är nyfikna på att se andras, så lägg gärna in bilder på hur era ser ut, både förlovningsring och vigselring.

• Svar på tråden Titanringar - visa era
  • Met
    prinsessanogrodan skrev 2011-06-13 21:41:45 följande:

Lite bättre bild.
    Verkligen snyggt! Bra val måste jag säga
  • Met
    prinsessanogrodan skrev 2011-06-13 21:41:45 följande:

Lite bättre biJag är rädd att jag skulle förstöra den då det är så många stenar då jag verkligen skulle ha på mig ringarna jämt och jobbar som förskollärare med allt vad det innebär med vatten, sand, lekar, utevistelse osv osv....

Funderar om man kan ha någon liknande kombo men med färre stenar...?
  • prinsessanogrodan
    Met skrev 2011-06-13 21:42:01 följande:
    Verkligen snygg kombo! Vet inte om jag har för små fingrar för att bära upp 9mm ring dock...8mm sammanlagt är nog max...
    Tack Jag älskar dom! Det är blingbling men ändå en praktisk ring. Jag och mannen är frilufts-nördar så jag ville ha en praktisk ring som tål lite men samtidigt med bling...dom här är perfekta
    Mina händer är små med korta tjocka fingrar men välj förlovningsring 5 mm istället så blir det 8 mm totalt
  • Met
    prinsessanogrodan skrev 2011-06-13 21:45:44 följande:
    Tack Jag älskar dom! Det är blingbling men ändå en praktisk ring. Jag och mannen är frilufts-nördar så jag ville ha en praktisk ring som tål lite men samtidigt med bling...dom här är perfekta
    Mina händer är små med korta tjocka fingrar men välj förlovningsring 5 mm istället så blir det 8 mm totalt
    Undra hur det skulle bli med typ 5x0,01ct på båda ringarna...om det mest skulle se töntigt ut...om det är snyggast att det liksom sträcker sig längre över hela ovansidan av ringen?
  • prinsessanogrodan
    Met skrev 2011-06-13 21:44:39 följande:
    titanringar.com väljer du själv vilken modell du utgår ifrån och sedan väljer du bredd,yta,antal diamanter, samt storlek på diamanterna, det gör att det går att få massor av varianter på samma modell. Du kan alltså få samma kombo fast med färre stenar och en 5 mm ring istf för min 6 mm. Du kan även få vigsleringen med färre diamanter så ringarna matchar varandra.

Välj en yta som står emot repor, det finns olika ytor att välja bland. Titan är mer reptåligt än guld men självklart blir det repor, dock inte lika lätt som i guld och inte lika djupa repor.
  • Met
    prinsessanogrodan skrev 2011-06-13 21:52:12 följande:
    titanringar.com väljer du själv vilken modell du utgår ifrån och sedan väljer du bredd,yta,antal diamanter, samt storlek på diamanterna, det gör att det går att få massor av varianter på samma modell. Du kan alltså få samma kombo fast med färre stenar och en 5 mm ring istf för min 6 mm. Du kan även få vigsleringen med färre diamanter så ringarna matchar varandra.

Välj en yta som står emot repor, det finns olika ytor att välja bland. Titan är mer reptåligt än guld men självklart blir det repor, dock inte lika lätt som i guld och inte lika djupa repor.
    Är svårt dock då man inte kan se de olika kombinationerna man tänker sig på hemsidan. Är svårt att föreställa sig riktigt i huvudet hur det skulle se ut...
  • Met
    prinsessanogrodan skrev 2011-06-13 21:52:12 följande:

Undra vad denna kombo skulle kosta iguld tro...?
  • prinsessanogrodan
    Met skrev 2011-06-13 21:51:15 följande:
    Undra hur det skulle bli med typ 5x0,01ct på båda ringarna...om det mest skulle se töntigt ut...om det är snyggast att det liksom sträcker sig längre över hela ovansidan av ringen?
    Jag tror inte alls att det skulle se töntigt ut. Snarare stilrent och bra matchat.
    Det finns även modeller där du har tex tre diamanter utspritt på ovansidan eller med en enda diamant i mitten (vilket är supersnyggt, en kollega har det ). Gå in på titanringar.com och titta på alla bilder så får du se alla varianter på deras modeller.
    www.titanringar-web-butik.com/category.html/diamanter
    Klicka på bilderna så kommer det bilder på loika varianter på varje modell och glöm inte att du kan välja andra varianter än det som det finns bilder på.
  • prinsessanogrodan
    Met skrev 2011-06-13 21:54:16 följande:
    Är svårt dock då man inte kan se de olika kombinationerna man tänker sig på hemsidan. Är svårt att föreställa sig riktigt i huvudet hur det skulle se ut...
    Jo, det är ju alltid lite svårt att tänka sig hur det blir i verkligheten.
    Dock tror jag att så länge du väljer samma kupning på båda ringarna och samma yta och samma storlek på diamanterna så "kan" det nog inte bli fult
  • Gwennie
    Met skrev 2011-06-13 21:36:48 följande:
    Jättefint!   Om du bara skulle haft 3mm ringen som förlovningsring skulle den känts för smal ensam då?
    Jag har haft förlovningsringen ungefär ett halvår och jag tycker bara att det har varit skönt - den bredare ringen "täppte till" lite runt fingret och höll kvar fukt och så när jag t.ex. tvättat händerna. Den här känns perfekt för mig :)
    Förlovningstiden är ju egentligen bara en tillfällig period; det är ju under äktenskapet som du förhoppningsvis har ringarna permanent, så fundera på hur du vill att det ska se ut och kännas då, vilket som blir snyggast ihop.
    Enklast är ju att helt enkelt testa i en smyckesaffär.
  • prinsessanogrodan

Prova storlek och bredd på ringar i en affär och titta på olika diamanter så du vet lite hur stora olika carat är i verkligheten. Kanske fastnar ni för titanringar som finns i affärerna eller så vet ni lite mer inför köp via nätet.

• Met
    prinsessanogrodan skrev 2011-06-14 18:57:01 följande:
    Prova storlek och bredd på ringar i en affär och titta på olika diamanter så du vet lite hur stora olika carat är i verkligheten. Kanske fastnar ni för titanringar som finns i affärerna eller så vet ni lite mer inför köp via nätet.
    Ja tror jag får göra så. Vi var till butiken i Härnösand (bor typ 10 mil ifrån) och testade. Men med en hungrig och trött 1-åring med oss så blev det lite foscerat så jag skulle nog behöva testa storlek och bredd mer noggrant, och fundera om jag eventuellt vill ha någon sten på förlovningsringen också eller bara vigselringen...
  • teddy66

Här är min förlovningsring.
    Är från F.U s serie TCOL.

Vigselringen är beställd och levererad från titanringar MEN jag har inte fått se den på riktigt än, bara på ett ungefär och uppritat här hemma i Sketchup. Men det är titanringars "very white" men som hel alliansring sidenmatt med 16*0,01ct med ca 4 mm mellanrum mellan diamanterna. Min blivande har sett kombinationen ihop och det blev snyggt sa han. Så jag väntar med spänning till slutet av september......
Svar på tråden Titanringar - visa era