• LindaochJohn

    Trädgårds- och skogsbröllop!

    Jag är en blivande trädgårdsmästare o min m2b är skogsmästare så det känns helt naturligt att ha just trädgård o skog som tema.

    Bland annat har vi tänkt ha ett lövhjärta bakom oss, mkt blommor, frukt och grönsaker i dekorationen, mm.
    Nu skulle jag vilja ha tips från er här ute, flera hjärnor är bättre än en! Skrattande
    Gärna hur man kan få in mer skog i det hela!

  • Svar på tråden Trädgårds- och skogsbröllop!
  • Gwennie

    Här är några lite småskogiga bilder på saker ni skulle kunna pyssla ihop ganska enkelt.








  • BlomAnna

    Jag såg en bild nånstans några som hade björk "stubbar" i olika höjder som tårtställning.

  • Lajno

    Vilken fantastisk inspiration jag får

    Jag kikar ständigt in på www.oncewed.com för att få inspiration och idéer! Vi kommer ha vårt bröllop i vårt sommartorp, där vi i stort sett lever under sommarhalvåret. Natur och miljö är stort för oss så temat var enkelt!

    Vi har redan funderat på björkstubbar för att ställa tårtfaten. Vi behöver ändå röja ner några träd på den stooora tomten

    Dessutom hittade jag en bild på denna underbara tårta som används som inspiration till vår egen tårta:

  • LindaochJohn
    Lajno skrev 2011-07-10 22:05:58 följande:

    Vilken fantastisk inspiration jag får

    Jag kikar ständigt in på www.oncewed.com för att få inspiration och idéer! Vi kommer ha vårt bröllop i vårt sommartorp, där vi i stort sett lever under sommarhalvåret. Natur och miljö är stort för oss så temat var enkelt!

    Vi har redan funderat på björkstubbar för att ställa tårtfaten. Vi behöver ändå röja ner några träd på den stooora tomten

    Dessutom hittade jag en bild på denna underbara tårta som används som inspiration till vår egen tårta:


    Ja visst är den tårtan fantastisk!
    Vi funderar med på den, borde ju inte vara så svårt att få till med marsipanhjärtan eller något..?
  • Always And Forever87

    Hittade några fler bilder som har lite skog i sig






  • Lajno


    Våra tårtor blev så här Vigseln hölls i vår trädgård och dekorationerna kom från/var inspirerade av natur och växtlighet. Helt underbart var det


     


     

  • Lajno


    Trädgårdsbröllopet ägde rum lördagen 27 augusti 2011 Blommorna i buketterna var från trädgården och bands ihop av en vän som är florist! Vår dag var helt perfekt <3
  • Lillkrissan


    Hittade dom här ljusen på Lagerhaus webshop, (Är med på deras facebook sida så jag fick se förturen)
    Men förhoppningsvis finns dom väl kvar den 12/9 ! :)
Svar på tråden Trädgårds- och skogsbröllop!