• JochD
    Äldre 13 Jun 14:21
    2837 visningar
    5 svar
    5
    2837

    Vad händer nu?

    Vi skickade in papprena om namnändring, jag tar min mans namn och fick svar, men smart och stressad som man var så la vi dom på något "smart" ställe utan att títta allt för noga på dom, nu är vi iallafall gifta men ska vi vänta på en bekräftelse om att namnändringen är genomför eller vad händer nu?

  • Svar på tråden Vad händer nu?
  • Semlor­na
    Äldre 13 Jun 14:29
    #1

    Jag tror inte jag fick svar på namnändringen alls utan dom papper vi fick var dom vi skulle ge prästen och där stod bara att blankett för namnändring var inskickad. Eller så är jag helt ute och cyklar och har missat något.

  • JochD
    Äldre 13 Jun 14:35
    #2

    okej men vet du (eller någon annan för all del) hur länge det tar innan namnändringen går igenom efter vigseln och hur man vet att den har gjort det?
    Ja det kan nog ha varit så det stid på de papper vi fick tillbaka också!

    Helt förvirrad! 

  • Semlor­na
    Äldre 13 Jun 14:41
    #3
    JochD skrev 2011-06-13 14:35:08 följande:
    okej men vet du (eller någon annan för all del) hur länge det tar innan namnändringen går igenom efter vigseln och hur man vet att den har gjort det?
    Ja det kan nog ha varit så det stid på de papper vi fick tillbaka också!

    Helt förvirrad! 
    Vi gifte oss för lite drygt en vecka sen och jag har inte hunnit eller velat ta tag i det så jag vet faktiskt inte. Har för mig att någon sagt att det tar ett par veckor innan nya namnet går igenom iom att prästen skickar in papper på vigseln efteråt. Vi borde ju få hem papper om det menar jag och då har jag antagit att namnändringen är genomförd och jag får den info jag behöver. Förhoppningsvis kommer det någon bättre vetande och kan säga om det stämmer eller inte.
  • Amejul­i
    Äldre 13 Jun 15:27
    #4

    Vet inte heller vad som gäller riktigt men om du vill veta om själva namnändringen redan är registrerad så kan du ju kolla i folkbokföringen.

  • MagicB­ride
    Äldre 13 Jun 15:49
    #5

    Jag gifte mig den 7/5 och den 1/6 fick jag automatiskt hem papper från folkbokföringen med mina nya namnuppgifter.


Svar på tråden Vad händer nu?