• awarwen

Hur ska jag tänka? Hur ska jag känna?

Livet är så jobbigt just nu. Eller rättare sagt, det har det varit i några månader.

Mitt liv har snurrat på snabbt det här året.

Jag sa upp mig fr mitt gamla jobb, hade tänkt vila upp mig under arbetslöshetstiden, fick istället ett nytt jobb - blev inte alls vad de lovade - suck, arg på mig själv, varför gjorde jag så här? 

Tänkte ta körkort, intensivkurs. Sket sig, galen trafiklärare som skrämde skiten ur mig.
    Anmälde mig till vanlig skola istället, tar tid är tungt. Blir deppig när jag inte klarar av.

Glad och lycklig inför bröllopsplanerandet, började bli motarbetad, fick skäll, började bli ledsen, fick veta att det gick rykten, kraschade.
    Fick en långtråkig möhippa en söndag, fick veta att den varit kaosplanerad från start, folk hade blivit nedröstade och motarbetade. Skulle jag straffas??
    Min syster meddelar att hon tänker minsann inte dricka vin, hon ska åka hem.
    Min mamma meddelar att hon tänker minsann inte dricka vin, hon ska åka hem.
    Min andra syster meddelar att hon förstår inte varför vi beställer kött till grillningen, hon tänker minsann inte äta.

Det gör ont i själen, jag är sviken, jag är besviken, jag är misstänksam och ledsen. Vill inte gifta mig längre.
    Varför är alla så konstiga? Känner mig som Alice i Underlandet.

Jag rasar nu i vikt, jag har jättont i nacke, rygg och axlar, kan knappt vända på huvudet. Jag sover jättelite och jätteoroligt, drömmer mardrömmar, tappar hud på fingrarna, naglarna spricker, fått hemorrojder.

Ska det vara så här??? Vill inte finnas med mer. Vill försvinna, det gör för ont. 

• Svar på tråden Hur ska jag tänka? Hur ska jag känna?
  • Semlorna

Jag tror du behöver nån att prata med, det känns inte som normal bröllopsstress du beskriver.

• MochN

tror du måste prata med någon om allt detta.

skickar över en stor kraft karm

• Flodis Hjärtat

Styrke kram till dig! Låter inte roligt alls. har du ngn du kan prata med? Din blivande? ngn nära vän?

KRAM

• Syrinx

Instämmer med övriga - se till att du går och får prata med någon om detta! Du ska inte behöva må på det sättet du beskriver! 
    Skickar en stor, varm kram!!! 

• Anna89

Lät inte bra  :( Vad säger din blivande då? 
    Ta stöd av honom och sök sedan någon mer proffesionell att prata med!
    Hoppas att allt löser sig för dig.
    Varm Kram från norrland!  

• Blivande fru Swärdh

va jobbigt. :( Om alla ska motarbeta bröllopet kanske ni ska dra iväg själva och köra ett härligt bröllop utomlands ? Jag skulle inte vilja göra en fest för folk som ändå inte kommer att uppskatta det. Din hälsa kommer i första hand så värna om dig själv just nu. Stor kram!

• Anonym

blir lite fundersam när du säger att du inte vill gifta dig längre för att dina vänner/syster/mamma sviker. var är fin fästman i detta? du vill väl gifta dig med honom? sen kan jag förstå om du inte vill ha stor fest, inte vill träffa annat folk eller vad som helst men giftemålet handlar ju först och främst om att du har bestämt dig för att dela resten av ditt liv med din fästman.

jag instämmer med tidigare inlägg, ta hjälp. prata först och främst med din fästman men överväg även professionell hjälp om du känner att du behöver det.

lycka till!

Svar på tråden Hur ska jag tänka? Hur ska jag känna?