• KP75

    vattkoppor - en vecka kvar :(

    Om en vecka gifter vi oss och nu har syrrans minsta fått vattkoppor. Några som också drabbats av sjukdom nära inpå? Hur har ni gjort, resonerat?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-11 20:45
    Ja, magsjuka dagarna innan är ju en mardröm!! Har ringt sjukvårdsrådgivningen och enligt dem är man som mest smittsam dagarna precis innan och de första dagarna utslagen börjar synas - de flesta blir friska på en vecka efter utbrottet. Det borde ju innebära att det inte är någon större fara den 18:e. Vi har dock två "högrisk" gäster (en gravid och en med nedsatt immunförsvar)Vad gäller den gravida är det ingen fara om hon själv haft vattkoppor (vilket jag inte vet om hon haft) och vad gäller den andra gästen tyckte de definitivt INTE att hon skulle utsättas för smittorisk (alldeles oavsett om hon haft vattkoppor) Alternativet att syrrans familj stannar hemma känns ju inte heller så roligt - vi bjuder bara familjen och närmsta vännerna.

  • Svar på tråden vattkoppor - en vecka kvar :(
  • TheD
    KP75 skrev 2011-06-11 19:01:50 följande:
    Om en vecka gifter vi oss och nu har syrrans minsta fått vattkoppor. Några som också drabbats av sjukdom nära inpå? Hur har ni gjort, resonerat?
    Jag kommer ihåg när jag hade som som 6-åring...Inte så kul haha men det  gick ju över på några dagar. Så länge resten har haft det tidigare så ska det väl vara lugnt. Värre med magsjuka Rynkar på näsan
  • dreams come true

    Förhoppningsvis är det över till ert bröllop. Har hon fler barn som inte haft det ännu?


    Har alla koppor torkat tills på Lördag så är det inga problem alls, då smittar det inte längre. I övrigt skulle jag nog känna att det är beroende på vilka gäster som kommer. Finns det äldre/spädbarn? Det är absolut inte bra för dessa att bli smittade, så då hade jag nog försökt se om syster möjligtvis kan ordna barnvakt.

Svar på tråden vattkoppor - en vecka kvar :(