• 2011bröllop

    Brudbuketten

    Ville höra lite vad ni alla brudar har tänkt göra  el ni som redan har gift er vad ni gjort med  brudbukett ??????

    Har ni bara kastat den efter el har ni , torkat den el konserverat den eller något annat  ?????? 

  • Svar på tråden Brudbuketten
  • bruden
    Chicita skrev 2011-06-11 10:41:37 följande:
    Oj... har du inte glömt en nolla? Förvånad

    Frågade förut här om konservering och fick till svar att dom då måste skicka bort buketten, och det kan inte vara en vanlig bukett utan det måste vara en med stiftade blommor och bara vissa sorters blommor osv osv och priset hamnade på 4600:- för konservering till slut...

    Så nej det blir ingen konservering för mig även om jag gärna hade gjort det

    Jag kommer be fotograferna att ta lite närbilder på buketten så jag kan spara den på så sätt och så fungerar den ju som dekoration under kvällen också förståss Skrattande
    Näpp, det är priserna som jag har fått. Konserveringen kan en del göra själva så då blir inte priset så högt. De som skickar iväg buketten tar ca 1400 vad jag förstod.
  • Chicita
    bruden skrev 2011-06-11 11:04:15 följande:
    Näpp, det är priserna som jag har fått. Konserveringen kan en del göra själva så då blir inte priset så högt. De som skickar iväg buketten tar ca 1400 vad jag förstod.
    Det var värst... Men priserna kanske skiljer sig mycket åt mellan landskap och orter också i och för sig...
    Finns det bara en inom 20 mils omkrets som konserverar buketter så kan dom ju ta saftigt betalt också Tungan ute
  • bruden
    Chicita skrev 2011-06-11 11:21:47 följande:
    Det var värst... Men priserna kanske skiljer sig mycket åt mellan landskap och orter också i och för sig...
    Finns det bara en inom 20 mils omkrets som konserverar buketter så kan dom ju ta saftigt betalt också Tungan ute
    När jag frågade om priserna så var det också en fråga om bukettens storlek och antalet blommor i den. Ju mer jobb desto dyrare konservering.
  • Chicita
    bruden skrev 2011-06-11 11:37:45 följande:
    När jag frågade om priserna så var det också en fråga om bukettens storlek och antalet blommor i den. Ju mer jobb desto dyrare konservering.
    Jo det finns väl många saker som kan påverka priset.
    Men jag frågade innan jag ens visste vad jag skulle ha för typ av bukett... Och fick ändå det priset på konservering
  • marimekko86

    Kommer ha den som dekoration under kvällen, men kommer inte spara den eller så. Blir inte ett dugg fäst vid saker och ting.!

  • Niini
    Loche skrev 2011-06-11 10:29:29 följande:
    Jag funderar på att kasta ut min till alla ogifta tjejer bland gästerna. Skrattande
    Man brukar ofta beställa en sk. kastbukett till det :) En mindre version av brudbuketten.
  • Loche
    Niini skrev 2011-06-11 12:24:50 följande:
    Man brukar ofta beställa en sk. kastbukett till det :) En mindre version av brudbuketten.
    Det tycker jag är fusk! Skrattande Och jag ska inte ha någon vare sig dyr eller stor bukett så jag tänker kasta min egen isf. Glad
  • MrsT2011

    TS, min bukett tog ganska mycket stryk i värmen i lördags, men det gjorde ingenting då jag visste att flera av blommorna hade blivit fula om jag hade torkat den. Dagen efter bröllopet snittade jag om de blommor som klarat sig och arrangerade här hemma i skålar med vatten. Den blomsterprakten höll i ytterligare fem dagar, underbart!

    Sörjer inte över att buketten inte finns kvar fysiskt, det finns mängder med vackra bilder på den (min profilbild till exempel) och det räcker bra för mig. Passa på att lukta på den och beundra den så mycket som möjligt under bröllopsdagen och dagen efter så är du nog liksom jag ganska nöjd sen. =)

  • 2011bröllop

    Ok ja det låter som det finns många priser ang konservering om det bara handlar om typ 300 kr så kan man ju göra det men inte om det är flera tusen tycker jag,  jag har bara frågat på en bröllopsmässa o dom sa ca 2000-3000 kr !!!

  • bruden

    Ett tips: finns det floristutbildning i närheten där du bor så fråga på skolan om de inte kan göra det. I regel kostar det bara en bråkdel men de behöver ju träning de som alla andra yrkeskategorier

  • 2011bröllop

    AAAAA ja det kan man ju göra tack bruden   Ska kolla upp omm det finns något i närheten
     

  • bruden
    2011bröllop skrev 2011-06-11 16:32:28 följande:
    AAAAA ja det kan man ju göra tack bruden   Ska kolla upp omm det finns något i närheten
    Så lite så
Svar på tråden Brudbuketten