• Doris

Dukning av runda bord

Jag skulle vilja få lite inspiration och förslag på hur man dukar runda bord. Vi hade tänkt att ha en klassisk E-dukning och jag hade redan kommit på en massa bra idéer till dekoration. Problemet är att den lokal vi har valt har runda bord och jag tycker det är svårare att duka. Jag vill gärna få tips på hur man dekorerar runda bord, vad kan man ha för mittarrengemang, annat fint på borden osv. Vårt tema är vitt och grönt. Lägg gärna upp inspirationsbilder!

• Svar på tråden Dukning av runda bord
  • Anna89

Jag har ovala bort, men det är väl nästan samma sak... ge mig gärna inspirationsbilder på LILA dukningar

• Doris

Skulle gärna vilja få lite tips på vad man kan ha istället för löpare när man har runda bord. Vi kommer att ha vita dukar och då vårt tema är vitt/grönt skulle jag vilja få lite idéer på hur vi kan få lite mer färg på borden.

• plankton
    Mace skrev 2011-06-10 14:40:45 följande:
    Jättefin bild!

Vi har också valt runda bord för att det blir lite mer gemenskap då. Vårt problem är dock att de som hyr ut borden inte har dukar, så vi måste hitta 15 runda dukar för bord med en diameter på 150 cm. Är det någon som har tips så lyssnar jag jättegärna!! (De flesta lakan är för smala) 
    Vilken fin dukning! 
    Vi ska också ha blockljus i mitten. Vad hade ni för "grönt" runt? Fejk eller äkta?
    Jag vill också ha lite flaskor med vatten vid borden och det blir genast svårt att få till det när det är ett runt bord med mittarrangemang Rynkar på näsan
  • Gottblåbär

finns en tråd med fyrkantiga bord och insprations bilder. Är ju också lite samma typ av dukning:)

• bruden
    Mace skrev 2011-06-10 14:40:45 följande:
    Vi har också valt runda bord för att det blir lite mer gemenskap då. Vårt problem är dock att de som hyr ut borden inte har dukar, så vi måste hitta 15 runda dukar för bord med en diameter på 150 cm. Är det någon som har tips så lyssnar jag jättegärna!! (De flesta lakan är för smala) 
    Det finns ju dubbellakan för dubbelsängar/madrasser IKEA's lakan är annars 150 cm breda.
  • Hanna05

Hur tusan syr man runda dukar till runda bord?? :P Jag är kass på att sy!

• lindahhh

Vad ska man ha för dukar till runda bord? Hittar inget fint...

• Bröllopsplaneraren

Jag gjorde kransar!
    buketter är också fint

Svar på tråden Dukning av runda bord