• Nu tusan ska jag bli fru

    Mamma Mia bröllop - vill ha tips och idéer?

    Hej alla goa!

    Vi är i full fart och planerar vårt bröllop som går av stapeln om mindre än två månader, den 6 augusti och som vi har tema "Mamma Mia" på. Förklaring: vi älskar grekland och vi älskar musik, sång och dans - vem går inte igång på gamla ABBA hits? Därav temat.

    Tar tacksamt emot tips och idéer till vår bröllopsfest där man fångar upp Mamma Mia temat med Abba, grekland, filmen osv... =)

    Lägger upp en bild på våra bröllopsinbjudningar för att ni ska få rätta "feelingen"



  • Svar på tråden Mamma Mia bröllop - vill ha tips och idéer?
  • nötmix

    Oj vilka tjusiga inbjudningar! Tänk på att ni ska utnyttja deras ABBAlogga och typ skriva era namn eller något annat med någonstans (festprogrammet eller liknande kanske?). Så man hänger med på kopplingen och inte bara tänker på filmen tex. 

    Bröllopsklänningen borde vara ganska enkel och ni borde välja någon låt ur mamma mia kanske. 

  • Nu tusan ska jag bli fru
    nötmix skrev 2011-06-09 21:36:33 följande:
    Oj vilka tjusiga inbjudningar! Tänk på att ni ska utnyttja deras ABBAlogga och typ skriva era namn eller något annat med någonstans (festprogrammet eller liknande kanske?). Så man hänger med på kopplingen och inte bara tänker på filmen tex. 

    Bröllopsklänningen borde vara ganska enkel och ni borde välja någon låt ur mamma mia kanske. 
    Tack för tipset! Jättebra till festprogrammet..=)

    Däremot har vi låtit själva festen få gå i Mamma Mia temat själv vigesln kommer vara personlig med ett ihopplock av sådant som symboliserar vår kärlek (och min personlighet - alltså kommer klänningen vara allt annat än enkel) haha ))

    Men Amanda Seyfried (hur stavas) är så vacker i sin enkla klänning i filmen men jag vill ha mer maräng.. ;)
  • Sebastiána

    Dansa brudvalsen till "I do" som är med i filmen. Jag minns inte riktigt hur den går, kanske går den i 4/4-dels takt, men man måste ju inte dansa just vals.

    Spontant tänker jag mycket blommor kombinerat med 70-talsglitter.

  • Eileme

    Åhhh, jag var från början helt inne på att vi skulle ha ett "Mamma Mia" (filmen) inspirerat bröllop!!

    Då tänkte jag framförallt mycket på deras dukning i filmen och känslan vid middagen.
    Att duka borden med massor av udda porslin och hänga mängder av färgglada lyktor i träden (eller taket) ovanför.

    HIttade en inspirationsbild som jag drömde mig bort till länge:

  • Nu tusan ska jag bli fru
    Sebastiána skrev 2011-06-21 08:49:05 följande:
    Dansa brudvalsen till "I do" som är med i filmen. Jag minns inte riktigt hur den går, kanske går den i 4/4-dels takt, men man måste ju inte dansa just vals.

    Spontant tänker jag mycket blommor kombinerat med 70-talsglitter.
    Tack vilken bra idé!

    Vi kommer att köra brud"valsen" till Dancing Queen eftersom varken han eller jag kan det där med vals...
  • MrsT2011

    - Buffé med grekisk mat! Grillspett, moussaka, fetaost, oliver, etc etc.
    - 70-talstema på dansgolvet, tänk kläderna från waterloo. Om varken ni eller era gäster vill byta kläder eller ha "maskerad" på bröllopet kanske ni kan låta en studentkör eller liknande uppträda. Kören jag sjöng i tidigare hade säkert ställt upp med ABBA-medley iklädda 70-talskläder till ett rimligt pris.
    - ABBA-quiz, antingen i festhäftet eller som tipspromenad.
    - Charter/resetema, bilder från grekiska övärlden, resväskor, strandkläder, etc etc.

  • förlovadflicka

    Kommer inte på några bra tips men måste bara säga att det verkar som ett riktigt kul tema! :)

  • Nu tusan ska jag bli fru
    förlovadflicka skrev 2011-06-22 16:31:04 följande:
    Kommer inte på några bra tips men måste bara säga att det verkar som ett riktigt kul tema! :)
    Tack!! =)
  • pimory

    eee rida på en åsna. till kyrkan.. ( var det enda jag kom på :P)

  • förlovadflicka

    Kom på en grej, ni kan (om ni har råd) ge bort filmen till alla gäster som favours!


    Och så kan ni sjunga duett ;)

  • Nu tusan ska jag bli fru
    pimory skrev 2011-06-22 22:00:17 följande:
    eee rida på en åsna. till kyrkan.. ( var det enda jag kom på :P)
    hahaha =)
Svar på tråden Mamma Mia bröllop - vill ha tips och idéer?