Tips på utgångsmusik som passar med delsbo brudmarsch
Hej!
Behöver tips på en utgångslåt som passar ihop med delsbo brudmarsch som vi har som ingångslåt.
Mvh Magdalena (datum för vigseln är 30/7)
Hej!
Behöver tips på en utgångslåt som passar ihop med delsbo brudmarsch som vi har som ingångslåt.
Mvh Magdalena (datum för vigseln är 30/7)
Vi kommer att ha Delsbo Brudmarsch som utgång och Mendelsson, Midsommarnattsdröm som ingångsmarsch.
Håller med Smilla07 att det absolut går att ha ett klassiskt stycke som andra in-/utgång. Vi ska ha Mendelssohns brudmarsch som ingångsmusik och så går vi ut till en brudmarsch i folklig stil som min pappa ska skriva till oss.
Om ni vill fortsätta i en folklig stil finns det ju fler vackra brudmarscher - Gotländsk brudmarsch är ganska vanlig t. ex. Annars kan ju Kalle Moraeus "Underbart", musiken från Änglagård av Björn Isfält, Griegs Bryllup på Troldhaugen eller musiken från Ronja Rövardotter passa bra till. Kolla på kyrkomusik.se, där finns mer tips och du kan lyssna på låtarna också!
Tack för tipsen, funderar faktiskt på Ronja Rövardotter eller Skärgårdsdoktorn. Änglagård har jag uteslutit då min blivande ej vill ha den. Men dom andra 2 tyckte han va bra.
Vi kommer ha brudmarsch från delsbo som ingångsmusik och visa vid vindens ängar som utgångsmusik.