• Ellis
    Äldre 7 Jun 21:28
    1915 visningar
    4 svar
    4
    1915

    Tema: djurvänligt

    Vi har inte tänkt ut färger eller något sådant än, det enda angående temat som är (själv)klart är att det ska vara djurvänligt, dvs inga animaliska produkter ska vara med på vårt bröllop. Helvegetarisk meny m.a.o. Om vi lyckas catra något sådant eller måste laga all mat själv har vi inte kommit fram till än, tårtan ska också vara helvegan dvs. inga ägg och ingen mjölk men det har vi någon som kan baka till oss.

    Skorna ska inte vara av skinn, sminket ska inte vara djurtestat osv.

    På vår dag ska det inte kompromissas med sådant. Vid andra högtider brukar vi få vegetariskt alternativ och resten äta kött, våra födelsedagar så ordnar folk så att det finns kött till alla andra men den här gången ska det vara förbjudet :)

    Färger och sånt får vi komma på senare. Tips och idéer mottages dock gärna :)

    Är det för opassande att "göra reklam" för Djurens Rätt eller dylikt på sitt bröllop? Jag tänkte även att den som eventuellt lyckas catra helvegetariskt ska få göra reklam för sig så att folk inser att det går att göra god mat som inte innehåller djur.

  • Svar på tråden Tema: djurvänligt
  • wiii
    Äldre 7 Jun 21:32
    #1

    Allt beror väl på hur man gör det, när du använder ordet reklam så är min första tanke nej, men man kanske kan göra det på något snyggt och diskret sätt?

  • Ellis
    Äldre 7 Jun 21:36
    #2

    Ja jag vet inte riktigt hur jag ska göra med "reklam", samtidigt vill vi visa att det går att välja djurvänligt. Men inte stora posters överallt direkt. Kanske göra ett snyggt stilrent informationshäfte om maten som serveras och lite runt omkring som kan stå på ett ställe där folk kan läsa om de har lust?

  • wiii
    Äldre 7 Jun 21:47
    #3

    hm, ja, kanske man kan väva in lite information i festhäftet, tex om maten som du säger. :)

  • CiaLia
    Äldre 7 Jun 21:47
    #4

    Gud vilket bra initiativ, jag blir så glad när jag ser människor som kämpar för djuren. Hoppas det inspirerar fler. Jag börjadenyligen äta vegetariskt men mitt mål är att så småningom bli mer vegan. Tyvärr inget veganbröllop för oss men tycker verkligen att ni är fantastiska som gör detta för djuren. Djurens rätt och djurättsalliansen kan man gärna göra lite reklam för

Svar på tråden Tema: djurvänligt