Min värld rasar.
Jag mår skit rent ut sagt. Jag lever med min kille sedan ca 10 år tillbaka och vi har under hela vår tid haft det väldigt bra och älskar verkligen varanndra. Klart man har haft tuffa perioder men det har mycket även haft att göra med att vi vuxit upp tillsammans då vi träffades (väldigt) unga. Men kort sagt har ett jättebra liv tillsammans.
Men nu är jag helt förvirrad och känner att jag drar mig undan, jag står inför en stor omställning i livet från att ha jobbat sedan gymnasiet och ska börja studera. Mitt jobb är lite vad man kan kalla "ett toppjobb" med bra betalt och tillåter mig att leva ett liv med dyra vanor, bor bra, har en häftig bil och behöver inte fundera på vad jag shoppar osv. Tyvärr har samma arbete gjort att jag mått dåligt under lång tid, magsår, konstant stress, nedstämdhet osv som inte alls är jag, jag är en väldigt glad, sprallig och framåt tjej i vanliga fall men ibland när jag ser mig i spegeln är det som glimten i ögonen bara försvunnit.
Jag slutar mitt jobb om en dryg månad och jag har rent ut sagt panik. Dels för att jag hatar att plugga, det känns som ett misslyckande att gå bakåt i tiden och inkomst och inflytande med (nu är jag väldigt ärlig, känns som jag inte vågat vara det med någon tidigare). Sen har jag pressat mig under så himla lång tid att försöka "komma på vad jag vill göra mitt liv" så det har bara blivit en enda gigantisk stor presatationsångest och när det sen började gå bra på jobbet så blev det enklare och enklare att undvika de funderingarna för de har varit så obehagliga och jag har tvingat min kropp trots att jag inte mått bra under resans gång.
Och nu känns det som att det händer saker med mig, vi planerar att gifta oss nästa sommar och det har verkligen känts fantastiskt efter några år som förlovad men nu är jag helt nollställd, visst det är kul att kolla på kläninngar och planera fortfarande men när jag tänker att jag ska gifta mig mår jag illa och det känns som jag sitter fast, att det är såhär jag alltid kommer må och jag bär konstant på känslan "att jag vill ha mer av livet". Kanske låter patetiskt men jag vet inte vad som väntar mig och jag är afraid out of my mind.
För att komplicera saker ännu mer så har min killes bästa kompis och jag alltid haft en kemi, dels som människor men även som man och kvinna. Jag attraheras dels av hans utseende och av ett lugn han har och kanske ännu mer nu när jag känner att det är ett krig inom mig. När jag för några dagar sen träffade honom tillsammans med min kille så har jag blivit totalt förvirrad av mig själv, jag har börjat tänka på honom, försöker tvinga mig själv att förstå vad jag känner för honom, OM jag känner nåt överhuvudtaget. Jag vet själv att jag är snabb på att döma när jag läser inlägg från andra och fäller kommentarer som att hon är väl inte tillräckligt kär och det där kommer aldrig hålla men jag är tillsammans med min livs kärlek, hur kan det här bara komma och skölja över mig som en kall dusch?
Jag vill bara känna som förut eller iallafall känna någonting!?
Någon som gått genom nåt liknande eller har några råd till mig.
/ledsen tjej