• teddy6­6
    Äldre 6 Jun 13:48
    1823 visningar
    1 svar
    1
    1823

    P-dator?

    I samråd med min blivande har jag nu bestämt mig för att inte förnya mitt recept på p-piller. Men är ännu inte riktigt redo att köra lfullt ut på att skaffa barn. Så jag funderar på att skaffa något utan hormoner såsom pessar eller någon form av p-.dator. Pessar tycker jag i och för sig verkar så krångligt. både och sätta in och hålla koll på att man ska sätta in den före etc.
    Men vad finns det för olika typer av p-datorer? Kan man skaffa de själv eller ska man ta upåp det med en barnmorska?  HAr läst lite men det verkar vara en djungel och då de verkar dyrare så vill man ju skaffa en bra direkt.
     

  • Svar på tråden P-dator?
  • majfli­cka
    Äldre 6 Jun 14:49
    #1

    Hej! Kan tyvärr inte hjälpa till med valet av p-dator men skriver några rader ändå, hoppas ok :) P-dator kan nog vara en bra metod för par som inte aktivt försöker bli gravida men där en graviditet heller inte skulle bemötas negativt (mtp att det är mer osäkert än andra metoder) o stämmer det för er så kör på! =) Barmorskor kan säker mer om det då det ju ändå är deras arbetsområde men tror inte det finns några rekommenderade tillverkare. Apoteket sålde en förrut vet jag men de gör det inte längre vad jag vet. Lycka till!

Svar på tråden P-dator?