• Smilla­07
    Äldre 6 Jun 09:40
    6127 visningar
    14 svar
    14
    6127

    Billigt paraply

    Tänk om det regnar på bröllopsdagen, man vågar ju inte chansa att stå där utan paraply eller att man blir tvungen att ta sitt vanliga svarta... jag har kollat mycket efter vita bröllopsparaplyn men de är ju så dyra!

    Ett tips som i varje fall jag kör på är att köpa Clas Olssons transparanta (genomskinliga) paraply för 19 kr och sen kommer jag ev. limma på ett vitt band runt det eller något annat "bling".

  • Svar på tråden Billigt paraply
  • Blivan­de fru Swärdh
    Äldre 6 Jun 10:13
    #1

    Hur stora är dem? Får man plats 2 st under den?

  • Flodis Hjärta­t
    Äldre 6 Jun 13:43
    #2

    Satt precis o tänkte på samma sak som just paraply. Man vet ju aldrig med sverige vädret! Claes olsson alltså...får kolla på detta!

    Frågan är hur stora de är?!

  • teddy6­6
    Äldre 6 Jun 13:57
    #3

    Jag köpte det transparenta i från clas olsson i fredes.
    Tror det funkar hur bra som helst, dock tycker jag att det är väl i det minsta laget för att vara två under det. 
    Man får stå tät intill varandra. Diametern är 80 cm på deras beskrivning men jag mätte det till 85. Men då är det längst ner mot kanten. I värsta fall... köp två (ångrar mig lite att jag inte gjorde det). Köper nog ett till nästa gång jag åker förbi malmö Sjukt bra pris och paret döljs inte på samma sätt heller som med ett vanligt. 
     

  • Äldre 6 Jun 14:41
    #4

    Kolla ebay, där hittade vi vårt rosa (som vi som tur var inte behövde använda). Dock var inte vårt så billigt men det fanns nog många snygga som inte var så farligt dyra också :)

  • Smilla­07
    Äldre 6 Jun 16:24
    #5

    Man får plats två stycken under det om man står tätt men vi köpte varsitt

  • Mace
    Äldre 6 Jun 17:31
    #6

    Tack för tipset. Har nu klickat hem 50 stycken, för vi skall vara ute och jag vill gärna kunna ge gästerna paraplyer om det börjar ösregna. Har letat på alla möjliga sidor, men de här var ju mycket billigare och det gör inte så mycket att de inte är vita. Nu hoppas jag de finns kvar i lager.

    Angående stora paraplyer för er så instämmer jag i att eBay har en hel del billiga paraplyer. Kan vara värt att leta där. Annars beror det ju på vad du menar med billigt, många av de vanliga klädkedjorna har ju paraplyer från 50 kronor och uppåt. 

  • teddy6­6
    Äldre 6 Jun 20:24
    #7

    Detaljerna är ju vita på clas olssons och man kan ju använda det vid fler tillfällen än ett traditionellt ju

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 6 Jun 20:43
    #8

    Oh, tack för tipset, 19 kr är precis så mycket jag tycker att ett paraply är värt, hehe :)

  • Bellap­ea
    Äldre 7 Jul 20:21
    #9

    Tack för tipset, gick förbi CO idag och köpte två stycken, perfa! Glad

  • bruden
    Äldre 7 Jul 20:38
    #10
    Bellapea skrev 2011-07-07 20:21:47 följande:
    Tack för tipset, gick förbi CO idag och köpte två stycken, perfa! Glad
    VA?? Här hade de slut och visste inte när de skulle få in dem igen...
  • Jeliqa
    Äldre 7 Jul 21:54
    #11

    Vi köpte två men kom på att vi gått och väl får plats under ett,
    så vi tar nog med ett varsitt men kommer stå under samma under fotograferingen ifall det regnar. 


  • Jeliqa
    Äldre 7 Jul 21:54
    #12

    Från Clas Ohlson alltså :)


  • august­i2012
    Äldre 7 Jul 23:26
    #13

    Jag har också köpt dessa paraply. Men blev lite besviken. Öppnade upp och tittade på dem. Och på det ena är det ett fabriksfel på. Så detta kommer jag gå tillbaka med imorgon. Så tips, kolla på dem så det inte är så hos er också. Mvh Anna
    Ps: felet är att det är sönder som en triangel på nästan alla sidor. Så det är inte en chans att jag skulle kunna ha gjort detta av misstag själv när jag fraktade hem dem.  

  • Äldre 10 Jul 18:12
    #14

    I Karlstad är de redan slut... och han som vi pratade med kollade med det stora cental lagret. och de har inga kvar där heller....

Svar på tråden Billigt paraply