Vilken bröllopslåt ska ni dansa till på ert bröllop, och vilken dans ska ni ha?
Som rubriken lyder:
Kan vara intressant och se hur många som valt samma låt.
Som rubriken lyder:
Kan vara intressant och se hur många som valt samma låt.
Vi dansade tryckare till three doors downs låt, here without you (som är "vår" låt då vi hade distans förhållande i början). Vi gjorde lite snurrar ála dirty dancing, helt improviserat men folk trodde vi hade övat jättemycket...blev väldigt lyckat!
Vi ska "dansa" vals. väljer mellan två låtar: "Av längtan till dig" med Åsa Jilander eller "Blue caibbean" med Enya. Nu måste vi bara hitta ett ställe i närheten av Malmö där vi kan lära oss valsa oxå för min underbara M2B kan verkligen inte dansa alls Men han föreslog själv att vi skulle ta lektion så vi kan dansa på bröllopsdagen!
"Caribbean blue" menade jag ju
Vi ska dansa "The Routine" från serien Vänner :) Låt har vi inte valt än. Kommer bli intressant att se reaktionerna.
Speak softly love från Gudfadern ska vi dansa till : )
Nothing else matters- Metallica
Vi som har varit ihop i 20 år! Imelda May – Falling In Love With You Again
Vi valsar till Caribbean Blue - Enya
Vi ska dansa tryckare till "Perfect for me" med Ron Pope.
Vi hade ingen egen låt, men den texten är så mycket vi
som det ser ut för oss nu så blir det en slowdance eller tryckare eller vad man ska säga till Ane Brun & Madrugadas duett "Lift me". Men inget är skrivet i sten. Gifter oss 3 september så om vi kommer på nån annan låt som känns mer "rätt" innan dess kan det ändras. Efter vår dans blir det vanlig vals i ca 20 min så att alla kan dansa lite och så att vi får dansen med vår far/mor och med svärfar/-mor också. Är det en svensk tradition förresten, eller är det amerikanskt? Har ingen koll... men har sett det på flera bröllop jag varit på.
Så långt har vi inte tänkt klart än men funderingar har vi ju. Kommer i alla fall att öva in ett riktigt fint dansnummer...inget spexigt utan ett vackert, men riktigt genomfört Jag älskar Peter Gabriels låt - The book of love...den dansar jag gärna till
Vi ska dansa en långsam vals till Norah Jones "Come away with me".
Efter mycket om och men så har vi valt Frank Sinatras "Come fly with me". Vi hade planer för en överraskningsdans först, men efter programmet "Fyra bröllop" så känns det lite använt.
Vi gifter oss på lördag och har inte börjat öva på dansen än. Låten vi har valt verkar inte gå i valstakt, kan man dansa foxtrot som brudvals? I så fall: hur är stegen i foxtrot?
Efter mycket om och men så har vi valt Frank Sinatras "Come fly with me". Vi hade planer för en överraskningsdans först, men efter programmet "Fyra bröllop" så känns det lite använt.
Vi gifter oss på lördag och har inte börjat öva på dansen än. Låten vi har valt verkar inte gå i valstakt, kan man dansa foxtrot som brudvals? I så fall: hur är stegen i foxtrot?
Vi dansar tryckare till Takidas-curly sue.
Det är vår låt