• ogiftig

Vilka av dessa skor ska välja?

Sko 1

Sko 2

Hjälp... Jag vet inte vilka skor jag ska välja till bröllopet...
    Det är så svårt. 

Skor 1 är lite skönare än sko 2, men sko 1 är nästan dubbelt så dyra.
    Sko 1 är lite mer ostabil (vinglar till lättare) på klacken än vad sko 2 är.

Jag känner att jag kommer kunna "gå in" båda skorna, men jag vet ändå inte hur jag ska välja.

Lite tips och råd???
  • Svar på tråden Vilka av dessa skor ska välja?
  • Mili

Om du har hellång klänning så syns skorna väldigt lite och det är bra att stå stabilt hela kvällen så jag skulle välja sko två :)

• labbalabba

aah det är svårt! jag tycker att sko nr 1 är finare men klacken på sko 2 ser ju mkt lättare ut att gå i och som sagt, skorna syns ju inte så himla mkt om du har en lång klänning... nej jag vet faktiskt inte, galet svårt som sagt.. :)

• ogiftig

Ja det är jätte svårt... Klacken på 2 är bättre, men 1 är skönare. (om man bortser från klacken...)

Vad ska man välja då skönare sko eller stabilare? :-0
    (Sko 1 har skin på insidan vilken gör den mjukare för foten,)

Jag önskar nästan att jag inte beställt två par, bättre om man bara betsällt ett par. Då hade man sluppit vela så här   

• Smuppra

Får man fråga var du köpt dem, de är väldigt fina!

Väldigt svårt val. Det förstår jag. Jag tycker ettan är snäppet finare.
    Men, jag tänker så här. Du har tid att gå in dem, vilket innebär at du inte lär få blåsor och skoskav av tvåan, trots att den är mindre bekväm. Så du kommer inte, förhoppningsvis, behöva kasta av dig skorna när du sagt ja och är på väg från vigseln. Däremot är det svårt att handskas med ostabila skor. Det vore ju rätt pinsamt att vingla till på väg till vigselförrättaren :-P Så jag röstar nog på tvåan då.

• ogiftig
    Smuppra skrev 2011-06-06 00:45:22 följande:
    Får man fråga var du köpt dem, de är väldigt fina!

Väldigt svårt val. Det förstår jag. Jag tycker ettan är snäppet finare.
    Men, jag tänker så här. Du har tid att gå in dem, vilket innebär at du inte lär få blåsor och skoskav av tvåan, trots att den är mindre bekväm. Så du kommer inte, förhoppningsvis, behöva kasta av dig skorna när du sagt ja och är på väg från vigseln. Däremot är det svårt att handskas med ostabila skor. Det vore ju rätt pinsamt att vingla till på väg till vigselförrättaren :-P Så jag röstar nog på tvåan då.
     Hej,

Jag har beställt dem på Brandos.  Sko 1 kostar ca 950kr och sko 2 ca 450kr.

Ja de är så svårt, jag ska försöka bestämma mig ikväll... (fast det tänkte jag igår oxå....) 
Svar på tråden Vilka av dessa skor ska välja?