• SnuttisSessan

    Vill börja blogga men VILKEN BLOGG ?

    Har sett en blogg där man kunde klicka liksom uppe i stället för på sidan på olika kategorier. Typ inbjudan, mat osv. Vet ni vilken blogg jag kan göra så ?

    Bloggen ska gå att göra lösenordsskyddad.

    Har använt blogg.se men där står "rubrikerna" till varje inlägg till vänster jag vill ha det uppe på sidan.

    Hjälp :)

  • Svar på tråden Vill börja blogga men VILKEN BLOGG ?
  • SnuttisSessan
    Beautiful Disaster skrev 2011-06-02 21:15:19 följande:
    Använder också blogger Hade blogg.se förrut men trivs bättre med blogger.

    lilla-mirakel.blogspot.com 
    Så som du har gjort vill jag ha det, det är så jag menar. Där du skrivit startsida och om mig och elliot. är det lätt att göra så, är det någon enkel inställning eller måste jag hålla på med stilmallar och hit och dit ?
  • Beautiful Disaster
    SnuttisSessan skrev 2011-06-02 21:23:43 följande:
    Så som du har gjort vill jag ha det, det är så jag menar. Där du skrivit startsida och om mig och elliot. är det lätt att göra så, är det någon enkel inställning eller måste jag hålla på med stilmallar och hit och dit ?
    Det är superenkelt! Man väljer en mall som ser ut så Sen döper man de till det man vill

     Man klickar på Design på sin Instrumentpanel, sedan klickar man på Redigera på Sidor.
    Då kommer denna ruta upp, så väljer man namn på sina flikar och hur många man vill ha.

    Lite dålig bild, men hoppas du förstår

  • ClaraH

    Vi har gjort en bröllopshemsida också (förutom att blogga) och jag letade runt en del. Tog först www.weddingannouncer.com/ men den vill jag verkligen varna för. Deras administratör verkar ha stuckigt all världens väg. Jag hade problem med att ladda upp bilder och det gick inte att fixa.

    Så jag gjorde om min sida på www.weebly.com (som har flikar), det gick snabbt och väldigt enkelt och jag tycker att det ser proffsig ut. Här väljer man också en mall. Jag tycker också att det är bra att man kan få allt på svenska och inte behöva blanda språken. På weddingannouncer fanns det bara engelska i vissa lägen och det ser inte proffsigt ut enligt mig. Maila mig om du vill ha tillgång till vår sida, jag vill inte lägga ut den här. salstatosee@hotmail.com

Svar på tråden Vill börja blogga men VILKEN BLOGG ?