• RiNa

Hur dags är er vigsel?

Vi ska ha vår vigsel kl.13 pga att vi ska fotas efteråt och i februari är ljuset som bäst fram till ca:15. Tyvärr känns det som om vi möter stort motstånd när vi berättar hur dags vår vigsel ska äga rum. Så jag undrar hur dags ni alla gifter er och vilken respons ni fått.

• Svar på tråden Hur dags är er vigsel?
  • Binis11

Vi gifter oss kl 16, fotas efter i samband med välkomstdrinken

• salsa775

Vi gifter oss också kl.16:00, men i en lokal (stor stuga) o inte i kyrkan. Ska ha festen i samma hus sen.
    Ingen har klagat än iaf:) 

• salsa775

VARFÖR klagar folk? Ni gör ju som ni känner är bäst FÖR ER!!
    Stå på er.
    kram 

• Gwennie

Vår vigsel är klockan 15. De flesta vigslar i det här pastoratet är just klockan tre och vi hade inga andra önskemål. Tycker att det är rätt lagom tidpunkt - vi har gott om tid för förberedelser och fotografering (hade gärna tagit foton efteråt, men vill inte låta gästerna vänta) och det fungerar bra tidsmässigt med middag runt kl.17. Vi har många gäster som reser, så för deras del är det också praktiskt att ha vigseln lite senare på dagen.

Men ni ska ju ta den tiden som passar ER bäst och planera utifrån det. Gästerna får väl anpassa sig.

• ClaraH

Vi gifter oss i vår festlokal kl. 16:30 och fotas från kl.14 och fyra timmar framåt, dvs. fotografen följer oss genom att fota oss först och sedan vigseln och därefter minglet. Hade vi gift oss i kyrkan hade jag tyckt att kl. 15 är den ultimata tiden.

• Tessin

Vi kommer också att gifta oss kl 13 :) var enda tiden som fanns, men tror det kommer säkert bli jättebra:)

• c4trin

Vi gifter oss 13.30 på lördag. Tycker att den tiden e skitbra för då hinner man träffa alla så mycket fler timmar sen. Slipper dessutom vara nervös hela dagen (vilket jag kommer att vara fram tills dess kan jag berätta)

VI ottas dock innan

• TheD

Klockan 14.00 :)  För mg är det den vanligaste tiden. Och desto snabbare kan man klara av middagen och få natta sig ;)

• Nikeh

Vi gifter oss kl 14. Känns som en bra tid för oss. Inte hört någon klaga och skulle de göra det, så är det bäst för dem att hålla tyst om sådana tankar... Flört

• durrasflikka

I försammlingen där vi ska vigas så fick vi välja kl 14 eller 16. Vi har dock inte bestämmt det än då det inte behövdes än, men de ville ha de tiderna för att de ska kunna hålla 2 vigslar samma dag. Kyrkoruinen här är populär för just bröllop.

• Mertzi

Tänk att folk ska ha åsikter om allt!
    Vi viger oss i stadsparken klockan 12.00.
    Sen drar vi iväg med hyrd båt och äter trerätters, är tillbaka till klockan 16.00.
    Därefter har vi "festen" som nog mer blir som en mottagning.
    För oss känns det bra!
    Känns det inte bra för nån annan kan dom ju stanna hemma :)

Stå på er och lycka till!

• prinsessanogrodan

Vi gifter oss kl 14:00.
    Innan dess blir jag fixad och påkläd av frisören/makeupartisten och sedan vid 11:00 ska vi fotograferas och så äter vi lättare lunch efter det och åker sedan till kyrkan.
    Efter vigseln är det middag och vi avslutar dagen med att bada bubbelpool med de gäster som sover över på hotellet (vi sover också över).

• Moemoe

Vi gifter oss 14.20 och sedan fotar vi efter vigseln och festen början klockan 17.00. Men vi gifter oss borgerligt i stadshuset så det är bara närmaste familjen som är med, och de tar en drink eller liknande tillsammans medan vi fotas och tar sig ut till lokalen själva. Ingen som klagat över att det är tidigt. Tycker ni har ett bra upplägg, och som du säger så vill ni ju ha bra ljus vid fotograferingen. De kommer inte ens tänka på det på bröllopsdagen, då tänker de nog bara på hur fina ni är och vigseln osv. :)

• tweety

hejsan!

Vi gifter oss kl 15:00

alla gifter sig när de vill eller när kyrkan/ stadshuset har tider lediga.

Min lillebror och hans fru gifte sig kl 18:00 på en onsdagkväll Cool,  det var ingen som klagade men alla stannade inte länge på kvällen och festen var över till midnatt.

stå på er

Lycka till 

• 2011bröllop

Vi gifter oss kl  15:30 tror det blir super för då hinner man njuta lite av alla förberedelser med ju  !!!

• Lumys

Vi gifter oss kl 21 på kvällen. Kändes väldigt "vi" med skymningen och massa levande ljus utomhus.

• Loche

Vi gifter oss kl 17, vigsel och fest i samma lokal. Känns bra att ha dan på sig att fixa till sig. :)

• Nikkita

Vi tänker gifta oss borgerligt kl 16.00. Vi fotograferas innan! Sen blir det middag vid 17 tiden, dans & tårta på kvällen sen fest så länge alla orkar Skrattande 
    Ni ska absolut ha bröllopet den tiden NI känner passar. Är det någon som inte tycker det är bra, behöver de ju inte komma! De har ingen rätt att klaga, det är ni som ska gifta er, ni måste ju kunna bestämma tiden utifrån vad ni planerar att göra. Stå på er ni kommer få en fantastisk dag om ni lyssnar på er själva & era önskemål Glad

• sofi 88

Vi gifter oss 14:30, det fanns bara 13 eller 14:30 att välja på i kyrkan och vi kommer fotas före och ville därför gärna ha det så sent som möjligt :)

• MrsT2011

Jag kan rekommendera fotografering före vigseln. Jag vet att det är lite kontroversiellt, men för oss var det helt perfekt. Vi gifte oss i lördags, tog bilder mellan 13 och 15, vigseln började 15.30 och fördrinken serverades strax efter kl 17. Ett perfekt upplägg som bör fungera även på vintern.

OBS! Detta är bara en rekommendation, i övrigt håller jag med salsa775 att ni inte ska lyssna på folks klagomål utan göra så som känns bäst JUST FÖR ER!!

Svar på tråden Hur dags är er vigsel?