• fru i august­i
    Äldre 1 Jun 14:05
    4062 visningar
    10 svar
    10
    4062

    Enkel klädsel för brudgum

    Vi gifter oss i sommar, det blir ett överraskningsbröllop i samband med vår sons dop. Jag har beställt klänning och nu har vi så smått börjat diskutera M2bs kläder. Och han vill verkligen inte vara uppklädd. Jag har föreslagit kostymbyxor, vit skjorta, väst och en smal slips. Men han säger att han inte ens vill ha slips Rynkar på näsan
    Om jag ska försöka beskriva hans stil så är han gammal hårdrockare, tatuerad, rakat huvud men med rätt stora polisonger.

    Kan någon hjälpa oss med tips på vad han ska ha på sig?

    Min klänning är enkel och gästernas klädsel kommer ju också vara rätt enkel i och med att vi bjuder in till dop. Men det är i kyrkan och vi vill ju båda att han iaf ska vara liiite uppklädd.

    Min klänning:

  • Svar på tråden Enkel klädsel för brudgum
  • EmmaSt­ina
    Äldre 1 Jun 14:48
    #1

    Kan han inte ha byxor kavaj o skjorta bara? Har han inte detta till vardags kommer han ju vara uppklädd. Kavajn går ju att ta av efter ni varit i kyrkan.

  • Äldre 1 Jun 15:21
    #2
    EmmaStina skrev 2011-06-01 14:48:51 följande:
    Kan han inte ha byxor kavaj o skjorta bara? Har han inte detta till vardags kommer han ju vara uppklädd. Kavajn går ju att ta av efter ni varit i kyrkan.
    Hade också föreslagit det. Att skippa slipsen kanske han tycker är bra?
  • hysch
    Äldre 1 Jun 15:25
    #3

    Ja, och hittar ni dessutom någon lite grövre, rockigare kavaj kanske det till och med kan funka med t-shirt under? Kan se väldigt bra ut om man hittar rätt :)

  • shakyn­ose
    Äldre 1 Jun 15:54
    #4

    Kostmbyxor, skjorta och väst då? Och uppkavlade ärmar på det blir snyggt så det förslår! Tycker inte att slips behövs alls, och det kan nog va snyggt med t-shirt under skjortan också. Alternativt kavaj över en snygg tisha som ovanstående föreslog.

  • fru i august­i
    Äldre 1 Jun 16:39
    #5

    Ha! Jag hittade nyss en bild på en brudgum i svarta kostymbyxor, vit skjorta med uppkavlade ärmar, svart väst, en tunn röd slips och färglada vans som jag visade för m2b för att visa hur jag tänkt mig. Och han säger "Jaha var det såååå du menade. Ja, men det känns helt ok" Skrattande

    När jag föreslog kläderna tidigare trodde han nog att jag var ute efter en mycket mer formell klädsel. Så nu är vi överens!
    Nu ska vi bara ut och prova och inhandla något som passar också. 

    Tack för era förslag!

  • EmmaSt­ina
    Äldre 1 Jun 17:06
    #6
    fru i augusti skrev 2011-06-01 16:39:08 följande:
     Och han säger "Jaha var det såååå du menade. Ja, men det känns helt ok" Skrattande
    Hahaha, det låter som nått min karl skulle kunna kläcka ur sig efter att jag gjort samma som du o visat en bild på vad jag menar... vissa killar verkar inte direkt förstå när vi förklarar Tungan ute
  • RetroR­ut
    Äldre 7 Jun 22:18
    #7

    Hejsan!

    Är i samma sits. Jag har föreslagit att han kan ha smokingjacka med en snygg rock-T-shirt. Det verkar som om det kan gå hem

    Snygg klänning förresten! Beställde själv den här nyss från lightinthebox.. om allt funkar så har jag den 3 dagar före brölloppet.



     
  • fru i august­i
    Äldre 7 Jun 23:48
    #8
    RetroRut skrev 2011-06-07 22:18:10 följande:
    Hejsan!

    Är i samma sits. Jag har föreslagit att han kan ha smokingjacka med en snygg rock-T-shirt. Det verkar som om det kan gå hem

    Snygg klänning förresten! Beställde själv den här nyss från lightinthebox.. om allt funkar så har jag den 3 dagar före brölloppet.


     
    Smokingjacka och rock t-shirt blir nog jättesnyggt. Det får bli back-up planen för vår del tror jag.

    Super fin klänning och hela 3 dagar innan bröllopet beräknas den anlända! 
    Du har verkligen is i magen Flört!
  • RetroR­ut
    Äldre 9 Jun 13:52
    #9

    Hehe ... vet inte det där med is.. det är nog helt enkelt så att jag oftast är ute i sista sekunden, så jag börjar bli van Och det konstiga är att det ordnar sig alltid 8)
     

  • Fröken Lindst­röm
    Äldre 9 Jun 15:12
    #10

    Svarta snygga kostymbyxor, gärna lite tighta, och så skjorta och väst. Skjortan med uppkavlade armar.

Svar på tråden Enkel klädsel för brudgum