• Nikkita

blandad ekonomi bland vännerna

Jag ska ha 4a brudtärnor. "Problemet" jag har är att 2 har bra ekonomi & 2 har dålig ekonomi, vi kommer inte att ha någon klädkod alls på bröllopet för att vi vill att alla ska känna sig bekväma. Men hur gör vi med tärnornas klänningar??? Vi har redan lagt ut väldigt mkt pengar på lokal/mat osv & tänkte inte betala för deras kläder. Men då kanske 2 kommer väldigt uppklädda & de andra lite mindre. Tror ni att de känner att det blir jobbigt då? Ska jag ge dem riktlinjer?
    Blir jätte tacksam för hjälp med detta!! Någon som är i/har haft samma situation?

• Svar på tråden blandad ekonomi bland vännerna
  • Blivande fru Swärdh

Har ni nåt krav på att tärnorna ska se likadana ut? Om inte så kommer dem som har mindre pengar säkert göra sitt bästa. Prata med alla tärnor och kolla av vad dem har tänkt ha på sig så slipper du nojja. Mina tärnors klänning kostar 399:- var och dem är jättefina. Behöver inte alltid va dyrt med tärnklänningar.

• Kattpoet

Se till att  tjejerna får använda klänningar som kan användas mer än en gång, då kan  300 kr för de som är fattiga inte kännas så mycket.

Kolla upp vad tjejerna har råd med och var flexibel, det  behöver inte  vara rätt  nyans av tokblå utan en en blå sommar klänning går bra. 

Är det okej med denna klänningen så kommer tjejerna  billigt undan.
    http://www.ellos.se/dv/1-Overdelar-Klanningar-tunikor-Klanningar/LaRedoute-RedouteCr-ation/_/N-f4bZhj3Z1z141xe?Nr=310691 

Samma sak med denna

http://www.ellos.se/dv/1-Overdelar-Klanningar-tunikor-Klanningar/jsfn/_/N-f4bZ1z141hoZ1z141xe?Nr=294094

Ellos har rea nu så sitt ner med tjejerna och försök hitta något fint  

• Nikkita

Nej jag tycker inte att de måste se likadana ut, så det kommer säkert att bli hur bra som helst.  

Som sagt, en färg fungerar ju på olika klänningar i olika nyanser Glad Ska absolut prata med dem & se vad det tycker & tänker. Blir ju bäst att gå direkt till de som ska ha klänningarna, så att de känner sig bekväma & nöjda!

Tack för tipset på klänningar, de är jätte söta & prisvärda Skrattande

Svar på tråden blandad ekonomi bland vännerna