förlovadflicka skrev 2011-06-06 20:36:18 följande:
Låter ju rätt likt vårt upplägg :) Har du några roligheter att dela med dig av? :)
Mina tips:
-Ha toastmaster eller flera gäster som delar upp det mellan sig. Våra mammor och min moster hade knåpat ihop ett eget festhäfte (vi visste ingenting, det var en väldigt trevlig överraskning

) med sånger och de höll tal, väldigt roliga tal med mycket skämt
- Ha akutväska, se den här tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-88/m3998182.html
-Tipspromenad mellan rätterna är bra för då får gästerna komma ut och gå och röra på sig, smälta maten och prata och det blir en bra naturlig paus för de som vill gå på toa eller röka om det finns rökare i sällskapet, det är även bra för de ev barn som finns i sällskapet - de "får" då springa av sig lite och de kan få en chokladmedalj och diplom eller liknande för sitt deltagande
-Prisutdelning och lite lekar efter kaffe och tårta
-Sitt ute till kaffet och tårtan om det är möjligt
-Ge gästerna en bra utförlig vägbeskrivning till kyrka och festlokal
- Om det är möjligt: sov gärna över i närheten av festlokalen (eller på hotellet om ni har middagen på hotell)
Jättetrevligt att ses dagen efter vid frukosten och prata om bröllopet och runda av med hotellfrukost och vi avslutade som sagt med bubbelpool,bastu och bad i havet - väldigt uppskattat av de gäster som sov över
-Bli inte generad om du och/eller m2b gråter i kyrkan, det visar bara hur rörd och lycklig du är och hur mycket kärlek ni har och att ni vågar visa varandra och omgivningen hur kära ni är
Jag grät när vi skulle säga våra löften och mannen strök bort mina tårar och klappade min kind och det gick sus genom kyrkan av: "ååååhhhh"...alla blev om möjligt ännu mer rörda när de såg mina tårar och mannens ömma smekning
-Leta efter klänning,skor,underkläder och smycken och ev slöja och tiara tidigt så du kan prova i lugn och ro, kanske kan du som jag köpa klänningen på rea...
Jag fick min för halva priset
-Dubbelkolla alla bokningar
-Ta foton utomhus om det är möjligt, vi tog foton vid havet och efter vad vi sett så blev det otroligt bra bilder