Jag var 16, och mina kompisar ville åka till stranden och bada, vilket jag egentligen inte ville eftersom jag egentligen inte tyckte om att umgås med dom.. (Det var strax innan jag sa upp kontakten med dem.) Men jag gav med mig och följde med ändå. När jag satt vid strandkanten och kompisarna försökte bada på något slags sexigt baywatch-vis så vände jag blicken och såg honom, lite längre bort. Han var också med två vänner. Det var som att allt runt omrking blev grått och han var den enda som var i färg, jag minns att jag glömde bort att andas. När dom började gå åt mitt håll så blev jag så nervös och visste inte vad jag skulle göra så jag gömde mig i en buske som var precis brevid platsen där jag satt (kom ihåg att jag var 16) och jag satt där och tittade på honom medan han gick förbi..
Sen är det så att anledningen till att jag inte tyckte om att umgås med mina kompisar var att dom alltid skulle förstöra minsta lilla anledning jag hade till att bli glad. Så den ena av kompisarna märkte att jag tittade på honom, så naturligtvis så störtade hon rakt fram och skulle "flirta brallorna av honom" som hon så vackert uttryckte det.. Jag vågade aldrig göra något så jag satt kvar i min buske och var ledsen istället. Men han ignorerade henne så mycket att jag skrattade för mig själv istället. Sen såg jag inte honom mer.
Förrän på stans festival som var ca 3 veckor efter. Jag såg honom och började följa efter honom tyst runt hela stan. Bland marknadsstånden, när han åt wok, när han åkte karusell, allt. Många tycker nog det är läskigt men jag kunde inte rå för det.. Senare ringde hans mamma (som jag vet nu i efterhand) och han gick ifrån sina vänner, gick mot mitt håll och mötte min blick och jag trodde att jag skulle dö. Jag var så himla förälskad i honom så jag visste inte vart jag skulle ta vägen.
När jag kom hem så letade jag upp honom via hans vänners vänners vänner etc etc.. Och hittade honom till slut. Och då skrev jag till honom att han är det vackraste jag någonsin har sett. Vi blev tillsammans den 17:e september 2006 när jag frågade honom rakt ut, ung och ny i kärlek som jag var.. "Kan jag få dig?"
Och det fick jag! Och nu i september 5 år efter så gifter vi oss!