• Nikkita

Lila blommor

Vi har funderat på olika färgteman till bröllopet. Nu har vi så gott som kommit fram till olika nyanser av lila, med inslag av grönt & vitt. Men hittar inte sådär jätte mkt blommor som går i lila toner. Någon som har förslag på lila blommor? Det finna iaf jätte mkt att välja i dekorationsväg Glad

• Svar på tråden Lila blommor
  • TheD

Vi kommer ha tema lila & vitt men min bukett kommer endast vara vit men tärnas bukett kommer vara lila och vit; tre vita kallor och tre ocean lila rosor då de matchar hennes metalliclila klänning :)

• MickeAngelica2011

Hej!
    det finns minst tre olika nyanse lila rosor, ocean song, bluewater, curiosa.
    lila germini , 2olika nyanser prärieklockan 2-3 nyanser i kallor, en som nästan är svart.

• MickeAngelica2011

olika lila buketter

den här otroligt vacker tycker jag, 2 olika nyanser lila rosor och lila hortensia.
  • Nikkita

Mång otroligt fina lila buketter, känner att jag har varit dålig på att hitta fram dem Glad Väldigt tacksam för alla era tips & råd Skrattande Prärjeklockorna är ju såå fina, kallor oxå... Mmm tål att tänkas på!!!

• danicalifornia

jag kommer ha en bukett med lila hortensior och hjärtan på tråd liggadndes över! lite syrenlila typ! som denna!

• Syrinx
    Pachelbel skrev 2011-05-30 13:50:59 följande:
    Det kanske är individuellt, men jag tycker att åtminstone vilda kungsängsliljor luktar ganska illa. När jag gick på ängar där de alltså växer  vilt,  i Uppsala,  påminde lukten/odören närmast om kattpiss! :-O Kanske de odlade stinker mindre?
    Haha, det har jag aldrig tänkt på! Har vid flera tillfällen också gått på ängarna utanför Uppsala och sett dem blomma på våren, men aldrig noterat kattpisslukt. Det är ju verkligen inte lyckat att ha i en brudbukett isåfall
    Jag kan tänka mig att odlade inte luktar lika mycket, iallafall inte de jag har köpt i kruka på våren.
    Rebekka 2012 skrev 2011-05-30 22:35:42 följande:
    Mång otroligt fina lila buketter, känner att jag har varit dålig på att hitta fram dem Glad Väldigt tacksam för alla era tips & råd Skrattande Prärjeklockorna är ju såå fina, kallor oxå... Mmm tål att tänkas på!!!
    Hoppas du hittar något som passar! 
  • MrsT2011
    MickeAngelica2011 skrev 2011-05-30 20:50:23 följande:

den här otroligt vacker tycker jag, 2 olika nyanser lila rosor och lila hortensia.
    Åhhhh, vilken ljuvlig bukett!!
  • Mace

Vill bara tipsa om penseer. Om man planterar dem tidigt på våren och ger dem ordentlig jord och gödning så blir de rätt stora. Kanske inte funkar i brudbuketten (i alla fall inte utan stöd), men de fungerar ju bra på borden och de finns i massor av lila färger.

• Kattpoet

Clara det finns lila  astrar, det kanske funkar.

• ClaraH
    Kattpoet skrev 2011-06-20 20:29:58 följande:
    Clara det finns lila  astrar, det kanske funkar.
    Jo, jag har tänkt på det, men vet inte om jag kan få tag i bara lila, man brukar få alla möjliga färger. Vi letar nu också blommor för att ha utlagda på borden för jag vet inte om vi får plats med vaser, borden är bara 70  breda.
  • Kattpoet

Oh!!  du vet de där smala olivskålarna, de är  jätte bra att ha blommor i,   en tunn strimma oasis, sedan  blomster huvuden ner stuckna i den.

Det går att få tag i bara lila astrar.

Fast mitt köksbord är 70 cm och det funkar att ha en vas på den när vi är fyra som äter. 

• MrsT2011

Syrener! Om man gifter sig på våren vill säga. Och kolla så att ingen gäst är allergisk!

• MrsT2011

Du kan även googla på riddarsporre och luktärt, finns varianter som är lila.

• ClaraH
    Kattpoet skrev 2011-06-20 20:55:16 följande:
    Oh!!  du vet de där smala olivskålarna, de är  jätte bra att ha blommor i,   en tunn strimma oasis, sedan  blomster huvuden ner stuckna i den.

Det går att få tag i bara lila astrar.

Fast mitt köksbord är 70 cm och det funkar att ha en vas på den när vi är fyra som äter. 
    Vi upptäckte att våra bord bara är 70 cm också upptäkte vi.
  • Kattpoet

Vi brukar ha  en vas mitt på bordet och ljus vid sidan om när vi har fest här, så det borde gå på bröllop med.

Svar på tråden Lila blommor