• Milo2012

Festlokal i Sollentuna-trakten?

Vi funderar på att gifta oss i Sollentuna-trakten mellan maj och augusti nästa år. Vi undrar om det är några andra som gjort det och som kan rekommendera någon bra festlokal/herrgård/slott eller liknande? 

Det kommer att vara ett litet och informellt bröllop och vi har gärna vigseln utomhus.

Tips mottages tacksamt! 

• Svar på tråden Festlokal i Sollentuna-trakten?
  • Skumboll

Vi kommer ha vår fest på Edsbacka, där är fint och de är riktigt bra att ha och göra med! 

• Milo2012

Skumboll: vart har ni själva vigseln? Vi har också funderat på Edsbergs slott men det verkar vara helt uppbokat :( 

• Skumboll
    Milo2012 skrev 2011-05-29 23:13:08 följande:
    Skumboll: vart har ni själva vigseln? Vi har också funderat på Edsbergs slott men det verkar vara helt uppbokat :( 
    Det var tänkt att vi skulle ha vigseln i trädgården/parken utanför men valde ändå en kyrka i min hemkommun till slut. Men vigsel i parken kan ju bli jättefint! Och skulle det regna kan man säkert ha den i galspaviljongen på Edsbacka. 
  • Milo2012

Konstig fråga kanske, men kan man gifta sig utanför Edsbergs slott UTAN att ha bokat slottets festvåning? Och isåfall, hur gör man då?

• ClaraH
    Milo2012 skrev 2011-06-05 18:08:32 följande:
    Konstig fråga kanske, men kan man gifta sig utanför Edsbergs slott UTAN att ha bokat slottets festvåning? Och isåfall, hur gör man då?
    Parken är ju öppen för alla, så det är klart att det går bra. Är det fint väder så är det ju rätt mycket folk där. Ett tips är det lilla "lusthuset" eller vad man ska säga nere vid vattnet.
  • fiffoline

Gifte mig i lördags och hade festen på Edsbacka Wärdshus. Sååååååååå nöjd!!!!
    De får 11 av 10 i betyg av mig. Ligger fint till nere vid vattnet (Edsviken) med lummiga fina Edsbergs slottspark intill. Kanonfint läge!
    Edsbacka var proffsiga, hög service, god mat, tillmötesgående och trevliga och vi har BARA positivt att säga. Alla våra gäster var kanonnöjda och likaså vi som brudpar. Suveränt på alla sätt å vis!!! Vi hade en underbar bröllopsdag!!

• Skumboll
    fiffoline skrev 2011-08-01 21:46:06 följande:
    Gifte mig i lördags och hade festen på Edsbacka Wärdshus. Sååååååååå nöjd!!!!
    De får 11 av 10 i betyg av mig. Ligger fint till nere vid vattnet (Edsviken) med lummiga fina Edsbergs slottspark intill. Kanonfint läge!
    Edsbacka var proffsiga, hög service, god mat, tillmötesgående och trevliga och vi har BARA positivt att säga. Alla våra gäster var kanonnöjda och likaså vi som brudpar. Suveränt på alla sätt å vis!!! Vi hade en underbar bröllopsdag!!
    Vad roligt att höra!! Vi gifter oss där den 13e och är väldigt förväntningsfulla....

Tyckte ni att det störde att restaurangen var öppen och att gäster satt och åt på uteserveringen? Hur gjorde ni med möblering, runda eller rektangulära bord?
  • fiffoline
    Skumboll skrev 2011-08-01 22:10:04 följande:
    Vad roligt att höra!! Vi gifter oss där den 13e och är väldigt förväntningsfulla....

Tyckte ni att det störde att restaurangen var öppen och att gäster satt och åt på uteserveringen? Hur gjorde ni med möblering, runda eller rektangulära bord?
    Hej,
    såg inte svaret förrän nu... Å nu har du redan gift dig! Hoppas det blev precis som du hade tänkt dig!
    Vi hade traditionell honnörsbord med tre tungor. De flesta andra hade valt runda bord hörde jag. Men tyckte inte det passade oss. Vi ville inte att en del skulle sitta med ryggen mot oss.

Nej, vi upplevde inte att det störde med de övriga gästerna. Men det har du nog en egen uppfattning om nu. =)

Är du lika nöjd som jag?
Svar på tråden Festlokal i Sollentuna-trakten?