• Tessin
    Äldre 28 May 21:27
    2520 visningar
    7 svar
    7
    2520

    Ni som beställt från mytuxedo

    Hej!

    Funderar på att beställa både m2b kläder och västar till marskalkerna på mytucedo.co.uk. Någon som beställt därifrån?
    Gick det bra? Nöjda med kläderna och kvaliten?
    Kan man få problem med tull och sånt när man beställer därifrån? Vill ju inte åka på en massa extra kostnader...

    Många frågor =)

  • Svar på tråden Ni som beställt från mytuxedo
  • Pinkgr­ape
    Äldre 28 May 21:35
    #1

    Vi har beställt en väst, en kravatt och fyra slipsar och har enbart positivt att säga! Jättefin kvalitet, bra priser och snabb leverens, dessutom trevlig kundtjänst. Tummen upp :)

    Det ju är ett EU-land man handlar ifrån och då ska inte vara någon tullavgift. Vi hämtade bara ut paketet på posten :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Tessin
    Äldre 28 May 21:41
    #2

    Åh så bra, tack! Ja det låter som om dom har väldigt bra priser. Hitta en jättesöt kostym till sonen där som bara kommer kosta ca 350 kr =) Som hittat.

    Vilken färg köpte du på västen? Funderar på om det är snyggast med Dupion, Satin eller Silk.. Har ingen riktigt koll på tyger

  • Pinkgr­ape
    Äldre 28 May 21:47
    #3

    Jaha, just ja, de har till barn också.. men vad bra :)

    Vi beställde allt i rosa. Rosa slipsar, rosa kravatt och väst. Denna kravatten och västen.
    www.mytuxedo.co.uk/cashmere-rose-poly-dupion-waistcoat



    Tyger och sådant har jag ingen koll på alls. Vad som anses vara bäst/finast osv. Vi ville ha rosa utan mönster och inte blankt, så valde efter det och både jag och sambon är jättenöjda. Den är verkligen fin i verkligheten :)


     


    Sen beställde vi denna slipsen till sambons fyra marskalker och wow, vad fina!
    www.mytuxedo.co.uk/cashmere-rose-pink-satin-textured-poly-jacquard-tie



    För typ 30kr/slips är de... ja, här hemma skulle man få betala flera hundra för en likvärdig slips.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Humlan­66
    Äldre 28 May 21:52
    #4

    Annars kan jag tipsa om Ebay.. där kan man hitta riktigt billigt.Det gjorde vi och det va inga problem att få hem det


  • Tessin
    Äldre 28 May 22:16
    #5

    Jag va lite osäker på Dupion, har aldrig hört talas om det innan, men det är bra att veta att det var snyggt det med=)


    Jag har beställt min ena tärnas klänning på ebay och det är stor skillnad mot vad en sån klänning skulle kosta här. Men priserna på mytuxedo tyckte jag va väldigt bra om med och dom hade mycket att välja på så det får nog bli därifrån till detta =)

  • Pinkgr­ape
    Äldre 28 May 22:31
    #6

    Haha ja, vi hade ju egentligen ingen aning om vad vi beställde, men vi är inte heller så himla noga. Nu blev det ju dock superbra ändå :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Humlan­66
    Äldre 28 May 22:59
    #7

    Vill bara tipsa om det vi köpte som faktikst är lite billigare .Inte dumt att spara några kronor eller hur

      cgi.ebay.com/New-Italian-Satin-Wedding-Scrunch-Cravat-Ruche-Ties-/140472775767&var=&hash=item6672941712

Svar på tråden Ni som beställt från mytuxedo