• Filidos

Festhäfte - ett måste?

Hej!
    Jag läser mycket om festhäften här.
    Är det ett måste, kanske en trevlig sak men vad ska stå där? Vi ska inte ha några aktiviteter på vår fest så bör vi ändå ha ett festhäfte?

• Svar på tråden Festhäfte - ett måste?
  • Pinkgrape

Klart man inte behöver ha ett festhäfte :)

Vi kommer ha det, eftersom vi kommer ha lite knep och knåp och dessutom lite allsångslåtar. Jaja, jag vet, alla uppskattar inte sådant osv osv, men vi känner våra gäster och vet att det kommer bli uppskattat :) Vi kommer dock inte ha några gästpresentationer eller sådant i häftet.

Men det är ju definitivt inget måste. Jag tycker bara man ska ha det om man själv tycker att det behövs eller att man hemskt gärna vill ha det.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • prinsessanogrodan

Det är inget måste, men kan vara uppskattat av gästerna även om det inte är några direkta aktiviteter på festen. Kanske är det extra uppskattat att ha något att bläddra i och prata om om man inte har aktiviteter?

Vi har bara tipspromenad som aktivitet men har festprogram med skojiga underfundiga beskrivningar av gästerna (ger gästerna lite att klura på och prata om och skratta åt ihop) och roliga citat om kärlek och äktenskap och en sida med "andra historiska händelser" som skett just det datumet vi gifter oss etc

• MrsT2011

För mig personligen är allsånger jätteviktigt, det hör till på stora middagar. Vet att många av våra gäster resonerar likadant.

Gästpresentationer är tufft att sätta ihop om man har många gäster, men vi blir bara ett 30-tal personer så därför fixar vi ihop några rader om varje person.

Mer behövs inte enligt mg.

• Ankis88

Vi kommer inte att ha det! 

• Nikeh

Vi kommer inte heller att ha det. 

• jilliz

Som gäst tycker jag att gästpresentationer är roligt.... Cool

• Blivande fru Swärdh

Vi kommer inte heller ha det. Känns inte nödvändigt för vårt bröllop.

• Paper Feed

Som gäst är det ju skönt att ha något att bläddra i ibland om det kanske uppstår pinsamma tystnader. Sen är det ju också kul att kunna kolla vilka alla gäster är. Det jag uppskattar mest i ett festhäfte är kanske historien om hur brudparet träffades och lite om deras liv tillsammans.

Men det är inget måste och det är ju ni som bestämmer hur ni vill ha det.

• Oniq

Vi kommer att ha flera olika 'festprogram' men så hör de ju till temat. ;)
    Grundfesthäftet kommer mest att innehålla lite information om maten, bordsplaceringen och grundregler för kvällen.
    Expertmodulen Cool kommer att innehålla information om allas yrken (bard, illusionistmagiker mm)
    Bröllopsgästens handbok Tungan ute kommer att innehålla allas färdigheter och särskilda förmågor

..risken är rätt stor för att det kommer att bli knäpptyst vid borden ibland då folk sitter och läser... ;)

Det är väl det som är så kul med att gifta sig på 2000-talet. Det finns knappt några MÅSTEN alls - utöver hinderskapspappret ;)

Svar på tråden Festhäfte - ett måste?