• Anonym (Magont)

knappt en månad kvar till brp o syster berättar att hon ska förmodligen ska skiljas..

Jahopp, känns lagom kul.. Vet att det inte handlar om mig eller mitt förhållande. Men min syster ringde precis o berättade att hon och hennes man förmodligen ska skiljas.. Själv har jag knappt 1 månad kvar till min stora dag som nu känns väldigt dyster. Var så lycklig minuten innan, men nu gör det mest ont i magen..Gråter Så klart för hennes skull, men även jag blir så ledsen för mitt brp är så nära nu.. som jag har längtat!

Nu känns det som att varför gifta sig?
    Det kanske slutar likadant för mig? men tanken är ju att det INTE ska sluta så... Jag vill inte gå in i kyrkan o säga ja till min man samtidigt som jag i bakhuvudet har tänkt om det går lika dant för oss?

jag´vet inte vad jag vill med detta, bara få ut lite känslor innan jag kan prata med mannen i mitt liv..

Känner mig så egoistisk just nu..

• Svar på tråden knappt en månad kvar till brp o syster berättar att hon ska förmodligen ska skiljas..
  • Anonym

Tråkigt! Jag förstår precis hur du känner, min mamma gjorde samma sak 12 veckor innan mitt bröllop.

Men en ännu större anledning för oss att kämpa för vårt äktenskap, hur det slutar vet ingen men vi kan göra allt för att det ska sluta som i sagan

• Anonym (Magont)

Jo men precis, det är ju det man får hoppas på, att det slutar som i sagan.. men jag känner mest ångest nu...Gråter

• queenelin

Gumman, när du lovar din man att älska honom i nöd och lust så gör det för att det just nu, just här, känns rätt och äkta. Din ärliga avsikt är att leva med honom tills döden skiljer er åt.
    Framtiden är framtiden, saker kan hända, man kan få en sjukdom och bli personlighetsförändrad, era liv kan växa åt olika håll, det vet du inte. Men just nu vet du. Du och han, tills döden skiljer er åt.

Du kan inte göra mer, annat än att i varje kris (för kriser kommer) göra ett ärligt val, vill jag och kan jag rida ut den här stormen tillsammans med honom eller kommer den att förgöra mig. Ta de valen där och då. Lev i nuet med din älskling.

Jag ser äktenskapen som ett löfte att göra allt i sin makt för att rädda förhållandet. Det är det löftet jag ger, jag ska göra allt för oss. Om jag sedan, en dag, anser att bäst för oss och för mig är att gå skilda vägar, då är det så. Jag hoppas att den dagen aldrig kommer och jag tänker inte på den, för den kanske aldrig kommer.

Lycka till på ert bröllop, det kommer att bli fantastiskt!

• Anonym (Magont)

Tack för dina fantastiska ord! Det lyfte mitt humör verkligen{#emotions_dlg.flower}

Min sambo har kommit hem, jag har pratat med honom o snyftat mot hans axel, och som vanligt, tittade han på mig o sa att det ordnar sig nog gumman...

Jag och min sambo har gått igenom ett par kriser tillsammans, och en kris som jag inte ens önskar min värsta fiende, och den klarade vi, blev bara lite kantstötta.

Vi vet att vi vill leva ihop sä länge vi kan, vi kan alltid lita på varandra.

Vi har dessutom två underbara barn tillsammans!

Som en som fick inbjudan sa: Jag blev både förvånad o tyckte samtidigt att det var på tiden, jag och min man har sett er som gifta länge nu, så det känns som ni sak gifta om er..Flört

Värsta chocken har lagt sig nu, för ja, jag var verkligen chockad när jag skrev inlägget.

Tack ännu en gång=)

• Bellabong
    queenelin skrev 2011-05-27 14:28:58 följande:
    Gumman, när du lovar din man att älska honom i nöd och lust så gör det för att det just nu, just här, känns rätt och äkta. Din ärliga avsikt är att leva med honom tills döden skiljer er åt.
    Framtiden är framtiden, saker kan hända, man kan få en sjukdom och bli personlighetsförändrad, era liv kan växa åt olika håll, det vet du inte. Men just nu vet du. Du och han, tills döden skiljer er åt.

Du kan inte göra mer, annat än att i varje kris (för kriser kommer) göra ett ärligt val, vill jag och kan jag rida ut den här stormen tillsammans med honom eller kommer den att förgöra mig. Ta de valen där och då. Lev i nuet med din älskling.

Jag ser äktenskapen som ett löfte att göra allt i sin makt för att rädda förhållandet. Det är det löftet jag ger, jag ska göra allt för oss. Om jag sedan, en dag, anser att bäst för oss och för mig är att gå skilda vägar, då är det så. Jag hoppas att den dagen aldrig kommer och jag tänker inte på den, för den kanske aldrig kommer.

Lycka till på ert bröllop, det kommer att bli fantastiskt!
    Oj vad fint sagt, blev lite rörd :) Nästan som om man skulle spara den texten ifall man skulle behöva muntras upp någon dag. =)

Ts, hoppas att den känslan snart lägger sig så du kan njuta av bröllopet. =) Lycka till!
  • Nanna

Håller med vad ovanstående har sagt. Lev i nuet, inte i morgondagen. Det känns hårt särskilt när det är sin syster men om man har kämpat tidigare tillsammans och klarat det så klarar man fler kamper ihop. Det kommer bli alldeles underbart!!!

Svar på tråden knappt en månad kvar till brp o syster berättar att hon ska förmodligen ska skiljas..