• vickanofilip

slöja vid andra vigseln-är det ok?

Jag har en fråga.. jag har varit gift tidigare och har 3 barn. Nu ska jag gifta mig igen och undrar- kan man ha slöja då?? inte en hellång som täcker hela mig så att jag ser ut som en maräng utan en kort som bara sitter baktill i håret och kanske når till skuldran se bilden för exempel.. är det fel att ha det eller? Är villrådig..

• Svar på tråden slöja vid andra vigseln-är det ok?
  • Pachelbel

Jag tycker att man ska få bestämma själv! Är det inte lite förlegat att ha så många "måste" och "får inte"? Jag har också varit gift tidigare, och jag tänker absolut ha slöja på mig även denna gång. Just därför att jag vill! Traditioner förändras över tid, och om du och jag startar en trend, så kanske ingen ens behöver ställa frågan om några år?  

• kikki kikki

Jag har också vart gift innan...två gånger och jag tänker ha en lång slöja. just bara för att jag vill och tycker att det är snyggt....ler

så kör på!!!

• Pachelbel
    kikki kikki skrev 2011-05-26 18:04:02 följande:

Jag har också vart gift innan...två gånger och jag tänker ha en lång slöja. just bara för att jag vill och tycker att det är snyggt....ler

så kör på!!!

Det blir en lång slöja för mig med! Just därför att jag hittade en som jag gillar så mycket. Tänk så tråkigt om ingen vågade utmana eller göra revolt ibland!?
  • Humlan66

Liika här .. har vatr gift förr och slöjja denna gånge,.,. TVÅ tom Ha ha . en lång och en kortare utanpå , men den långa ska jag bara ha under vigseln

• kikki kikki
    Pachelbel skrev 2011-05-26 18:06:32 följande:
    Det blir en lång slöja för mig med! Just därför att jag hittade en som jag gillar så mycket. Tänk så tråkigt om ingen vågade utmana eller göra revolt ibland!?
    jag visste inte ens att det fanns gamla seder om slöjor....skrattar....jag kör på det jag tycker är snyggt och det jag vill ha sen skiter jag i vad andra tycker...ler
Svar på tråden slöja vid andra vigseln-är det ok?