Jobb, jobb och jobb!
Måste bara skriva av mig lite, för jag känner mig väldigt ledsen!
Min blivande man har precis bytt jobb. Jag vet att han älskar att jobba där och det är hans högsta önskan att få jobba med det han gör och för sen firman! Problemet är att han aldrig är ledig!!
Jag bor på annan ort, då jag pluggar, men har haft min praktik på hemmaplan nu i fem veckor. Under dem fem veckorna har han varit ledig en helg (men till och med då var han tvungen att åka iväg någon timme).
Han har inte jobbar där en månad ens och har redan många timmars övertid. Jag visste att han skulle jobba lite mer nu när han bytte jobb, men han ska jobba Mån-Fre 07.00-16.00 vilket verkligen inte stämmer.
Istället jobbar han nästan varje dag, dessutom på annan ort så att han inte ens kommer hem på kvällen. Helgerna har också varit uppbokade med jobb...
Nu börjar sommaren närma sig och jag ska sommarjobba! Vi pratade ihop oss och bestämde att vi skulle se till att få en vecka tillsammans, eftersom vi träffats så sällan nu när jag varit hemma. Han föreslog att vi skulle ta vardagar, då helgerna är uppbokade med jobb. Jag rådfrågade honom och la in semester en vecka mitt i sommaren. Nu visar det sig att just den veckan kan han inte ta ledigt, så det blir ingen semester för oss...
Känner mig bort prioriterad! Försöker få honom att förstå att det inte är nyttigt att jobba så mycket. Och jag vet dessutom att han inte orkar/klarar av att jobba så mycket. Han har gjort det förut och då blev han sjukskriven pga utbrändhet. Visst, övertiden leder ju till mer pengar som kan vara bra nu när vi planerar bröllop, men till vilket pris? Det känns som att allt hans jobbande kan leda till att han antingen blir utbränd (han blir dessutom väldigt tråkig och arg när han är trött) eller att förhållandet tar stryk för att vi aldrig får tid till varandra.
Den tid vi får tillsammans är när han ligger och halvsover i sängen efter en dags arbete och jag sitter och kollar på tv eller pluggar!
Nu har jag i alla fall lättat på hjärtat lite! Någon mer som är tillsammans/gift med någon som jobbar mycket?