Vad ska ni ha för smak på bröllopstårtan?
Kul att höra och behöver inspo :)
Kul att höra och behöver inspo :)
Jordgubb/Rabarber & vit chokladmousse på mandelbotten. Vit chokladkappa. Riktigt smaskens!
Chokadbotten, chokladpastej, passionfruktmousse och sedan ska den "kläs" i mörk choklad. Dekorationer blir vita orkidéer i marsipan.
Jag satsar på en mastig tårta...
Sambon älskar choklad så vi kör på 4 bottnar och tre lager fyllning.
Först en mörk chokladbotten med mörk chokladmousse med chokladkrisp i.
Sen en till mörk chokladbotten, och hallonmousse
Sen blir det vanlig tårtbotten (men bakad på dinkelmjöl för att det blir lite saftigare tycker jag) och vit chokladmousse. Högst upp en vanlig tårtbotten igen...
Vi täcker det med sockerpasta och dekorerar med chokladpraliner
Eftersom jag bakar den själv så kände jag att jag ville förenkla dekoreringen. Så därför blir de chokladpraliner
Vi ska ha en vanlig Schwarzwaldtårta. Den gillar vi båda och den är också vacker att se på.
Jag tror vi ska ha vanilj eller chokladbotten + marängbotten.
Fyllningen blir: Vit chokladmousse, hasselnötsmousse och någon mer smak..... kanske hallongrädde.
Jag har inte bestämt mig för hur den ska se ut ännu........ Men vet iaf tror jag att den ska vara vit med ett mörklila sidenband runt + lite mer dekoration förståss. Vet inte heller ännu om den ska byggas på höjden eller om de ska stå bredvid varandra.
Jordgubb och choklad, blir smaken här. Och det är typ det enda vi vet! En god vän som är konditor ger oss tårtan i bröllopspresent och vi litar till 100 % på henne, men hur den ser ut osv har vi inte en susning om. Blir en spännande överraskning!
I våran kommer troligen det vara en chokladtryffel-liknande mousse, smultronmousse och champagnemousse med ljusa bottnar. Det är min syster som kommer baka den, hon ska snart göra en testtårta som vi ska få smaka på. Längtar!
Chokladmousse kaka (om man nu kan förklara det så) med jordgubbsgrädde ovanpå (med mellanstora bitar i såklart) och ovanpå varje "tårta" ska vi ha 2 handgjorda hjärtan som sitter ihop, 1 vitt och ett brunt.
Blir en liten "tårta" till var och en och en stor som vi ska skära i som e hjärtformad =) Med den obligatiriska caketoppern på såklart :D
Liknande denna ska vi ha. Mango och vit choklad... mumma
Vi tänker ha en vanlig moussetårta. Browniebotten med blåbärsmousse.
Inköpt på Sergelbageriet (plattan) i Stockholm. Den serverades på jobbet för någon vecka sedan och var så god att jag ringde och avbokade min bröllopstårta.
Vi ska ha
Chokladtryffelbotten, mörk chokladmousse, vit chokladmousse och skogsbärspannacotta.
Den ska vara i "portionsstora" bitar (Cupcakes) och de ska kläs med vit, ljus och mörk choklad.
Från Chokladhuset i Nynäshamn (Som gör en av Sveriges godaste choklad kan jag lova!!)
ÅÅh mums, längtar såå!
Vi kommer ha rårörda hallon, hallonmousse och sockerpasta, bästa kompisen är nötallergiker. Sen kommer tårtan dekoreras med färska jordgubbar, hallon och blåbär. Blir nog riktigt mumsig
Vi kör på vit choklad mousse o lemon curd..så in i nordens gott vill jag lova:)) Tåtrorna blir vita med vinröda blommor som klättrar på tårtorna o silverkulor i blommorna,,på den översta tårtan ska våra namn stå,, o då jag inte gillar bröllopspar som dekoration så har jag köpt silverhjärtan som går i varann,,jättesnyggt:)
Vår tårta är typ en princesstårta, fast med citronmousse istället för grädde. Vi har inte bestämt dekoration än eller ens smakat den. Men det blir nog bra ändå. Tårta är ju sällan äckligt...
Hallontårta med grädde och vaniljkräm
Vi ska ha vit choklad- och hallonmoussetårta på sockerkkaksbotten. Riktigt god. Inte så där sötsliskig :)
Tårtan ska dekoreras med "riktiga" blommor, likadana rosor som jag har i brudbuketten :)