• RiNa

Revitalash och/eller Neulash

Har hört talas om något som heter revitalash och neulash. Ett medel som ska förlänga fransarna. Är det någon som provat detta? Är det riskfritt (något så när)?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-24 23:21
    Om någon har före och efter bilder får ni gärna visa upp dem, vet inte hur mkt man kan lita på bilderna på hemsidan.

• Svar på tråden Revitalash och/eller Neulash
  • Sebastiána

Neulash funkar, men fransarna blir samtidigt väldigt ostyriga/vildvuxna och lite ojämna i längd tycker jag som provat.

• FriPhi

Har använt Neulash sen den 25:e apr, så snart en månad. Kan faktiskt inte se att de skulle vara längre, lite tätare möjligtvis...

• FriPhi

Jag är verkligen jättenoga och har inte missat en enda gång, men jag fortsätter ett tag till och ser om det händer nåt.

• Elinus86

Jag har använt Neulash i 5 veckor idag och jag upplever att jag har fått lite lite längre fransar på den undre fransraden men det är så lite att jag inte tror att någon annan än jag skulle lägga märke till det. Fransarna på den övre raden har inte blivit längre alls, däremot är de mer böjda än innan, men även detta är knappt märkbart. Jag har inte missat en enda gång så det är inte att jag slarvat eller så, och jag använder det fortfarande varje kväll för maximal effekt. Ni som tycker att det funkat bra på er, hur lång tid tog det för er innan ni märkte resultat?

• Aqwe

Jag känner till en som fick någon allergisk reaktion efter någon vecka som dessutom höll i sig efter hon slutat med det.. och hon har inte fått tillbaka sina ögonfransar som de var innan hon började använda detta. Förstår inte hur folk vågar riskera sina egna fransar.. allas naturliga ögonfransar är fina! Så lägg inte pengar på detta skit.

• Vintersol

Jag har provat RevitaLash och det gjorde enormt stor skillnad. Fransarna blev längre, tjockare och mörkare. Det såg ut som att jag hade fantastiska ögonfransar, så det fungerade absolut. Däremot är det ganska dyrt och man måste pensla på det varje dag. Efter några veckor började effekten märkas.
    Det stod att en bieffekt kunde vara att man fick ett lite mörkare streck ovanför fransarna (där man penslade på som en eyeliner) men min hud fick ingen färgförändring.

Från vad jag förstått är RevitaLash egentligen utvecklat som en medicin mot någon lokal ögonsjukdom, och en uttalad bieffekt av denna medicin var tjockare, mörkare ögonfransar.

• ElinS

Jag har inte provat någon av de preparaten. Däremot gör jag fransförlängningar om någon är intresserad =)... Använder singelfransar och metoden sliter inte på de naturliga fransarna =)

• shakynose

Jag använde revitalash och märkte resultat efter lite mer än 6 veckor. Då var det lite ojämnt, men efter 8 veckor så hade jag lika långa och täta fransar på båda ögonlocken. Jag rekommenderar det verkligen! Fick helt sjukt långa fransar, och jag tycker att det är prisvärt eftersom effekten håller i sig länge.

Under de första veckorna penslade jag på varje kväll, men nu har jag på var tredje dag och jag har fortfarande kvar av flaskan som jag började använda i november. Jämfört med vad det kostar att sätta på fransförlängningar så sparar man en del.

Jag har ALDRIG hört om att någon allergisk reaktion skulle göra att man tappar sina ögonfransar, så jag hoppas att du kan bidra med lite fakta här, Aqwe! Skulle vara intressant.

Svar på tråden Revitalash och/eller Neulash