• starship

som alla andra - vad passar sig o är det ok ??

Hej
    Bjuden på bröllop och det var väl typ 15 år sedan sist. Roligt, kruxet är att jag inte träffat bruden, brudgummen har jag sagt hej till 1-2 gånger (min särbos arb.kamrat), dvs.. här kan man göra bort sig rejält :s Försökt läsa om vad som är ok eller ej, färger, längder m är lost. Hjälp önskas !! Har hittat en klänning som jag själv tycker är jättefin (vill gärna kunna använda även efter bröllopet) men frågan är - är den ok ? Tänker ha en sjal över axlarna i kyrkan (eftermiddagsbröllop, dresskod: kavaj). Nu blir den inte så kort på mig, är 160 cm, har lite "former" (38), rödbrun i hårfärgen.. Har någon några förslag på lämlig klänning - tipsa gärna !!
    TACK...
  • Svar på tråden som alla andra - vad passar sig o är det ok ??
  • MrsT2011

Kan även tipsa om att kolla efter en bolero, mycket smidigare än sjal och brukar finnas i massor av färger/material/modeller.

• Hoffsennanen Tottoplex

nelly.se och asos.com har väldigt mycket fina klänningar! tänk inte för ljus färg och inte för kort. Varför är folk så rädda för färg?

• Thessa01
    starship skrev 2011-05-29 21:48:48 följande:

Här är ett annat förslag, tacksam för all hjälp jag kan få... :S
    Den här var fin! Den andra gillade jag inte den såg lite för "billig" ut tycker jag.
  • Syrinx

Båda de rosa klänningarna tycker jag var väldigt fina!
    Håller med övriga här om att undvika för ljusa färger och för "nakna" klänningar. Det är alltid snyggast, tycker jag, att vara lite mer klädd på festligheter som bröllop.

• starship

blir lite osäker på nu med färgen för även om jag inte ens träffat brudparet så säger mig något att bruden inte kommer gifta sig i helvitt. Nu kan man kanske inte gå efter det men hittade en annan som föll mig i smaken..men frågan är - är den för "skrikig" ? hittade den på ASOS (tack för tipset !!)

• Kattpoet

Den ser ut som  framsidan har fastnat i troskanten.

Jag gillar den rosa klänningen, den var toppen! 

• starship

haha ja det var ju en variant.. värsta med den rosa nr 1, har inget som fyller ut, nr 2 host host, har en rätt bred bak och med "tjofset" som är på sidan, hm, modellen såg t o m lite bred ut så jag kommer bli...lagård:)

• Kattpoet

Till den rosa klänningen, skulle jag prova dessa  

Klicka för att förstora bilden

Klicka för att förstora bilden 

• starship

de skorna är helt i min stil - vart hittar jag dom ?? 
    var inne även på traffic peoples hemsida o där har de en variant av klänning nr 2 som ser lite "lättare ut i fallet", samtidigt så är den tidigare jag visade i polyester men hos traffic i satin och det gör ju också en jäkla skillnad... 
  • Kattpoet

Satin kan vara polyester  och polyester kan vara satin. Satin är endast sättet tycket är vävt och båda klänningarna är nog vävda i satin väv.  

Tuskaft är det vanligaste sättet att väva och nästan alla bomulls lakan är vävda i detta,   Satin vävsättet  gör att tycket blir glansigare.

Sidan skorna kommer  ifrån är  http://have2have.se/

• TheD

Jag tycker inte du ska ha något över den klänningen. Är så så fin så :)

• starship

tjena, vad jag kan om tyg då noterar jag Flört blev lite förvirrad för vissa klänningar som ser lika ut just på traffic people anges det antingen silke el satin o det är inte helt lätt att se ngn skillnad via en webb-sida...

men den blåa som jag la upp sist tycker jag (fast ljusrosa då, annars kommer jag se död ut) är fin, och ser "klätt" ut, samtidigt är jag ju bara 160 cm så den blir heller inte för kort...  hm, ni "brudar" förstår inte hur svårt det är att vara gäst ibland Obestämd

• Kattpoet

Silke  satin är  är vackert och glansigare och svalare än polyster satin som kan bli noppigt  och   Silke kan aldrig bli malätet.

Ta den blå i rosa, den  verkar vara tillräckligt klädd och allt du behöver nu är snygga skor och ett sött leende. 

Svar på tråden som alla andra - vad passar sig o är det ok ??