Hur mycket kostar det att ha en DJ?
Hej!
Jag undrar hur mkt ni betalar för att ha DJ?
Vad är rimligt pris om man gifter sig på midsommardagen?
Hej!
Jag undrar hur mkt ni betalar för att ha DJ?
Vad är rimligt pris om man gifter sig på midsommardagen?
vi gifter oss inte på ngn högtidsdag och vi betalar 2500 kr.
Vid midsommar kan jag tänka att man får lägga till lite extra.
Hej,
vi gifter oss också på midsommardagen och betalar 3000 för att spela 22-02. Han tar 1000 extra om han ska ha med egen anläggning och 500 extra i timman efter kl 02. Tror inte han har tagit mer för att det är midsommardagen faktiskt...
Vi fick ett pris på 8200:-
Oj! Vart bor du någonstans och hur länge skulle han/hon spela då? Det låter faktiskt väldigt mycket...
Vi bor i Skåne. Han brukar ta lite mindre men det är midsommar och han hade annat inbokat den veckan och sa att han kunde ändå fixa in det men att det blev 8200:- skulle komma vid 18.30 (förbereda) och sen brukar festen börja vid 21.30 och så spelar han till 02.00. Då har han med sig utrustning också. Innan festen har vi middag men då tänkte vi inte ha musik. Planerar ni att ha musik under middagen?
Vår kostar 3500 i Göteborg. Då ingår ljud och ljus samt 4 timmars spelning. För varje extratimme tar han 500 kr.
Jobbar själv med discjockeys inom 2 grupper och generellt sätt så ser d ut såhär:
4,500 i stockholmsområdet (5h effektiv speltid) + 200kr per extratimme, inkluderar ljud och ljus samt transport
Priserna är ej beroende av helgdagar förutom Jul och nyårsafton
Nu har jag hittat en annan DJ som tar 5000 kr och han kommer även spela under bröllopsmiddagen. Vi får mer för pengarna och sparar några tusenlappar som man kan lägga på annat.
Vi betalar lite mer än 15 000 för våran Musiker & DJ, men då har vi lyckats få tag i ett riktigt proffs / Mackan