• Tårtsmula

Hur mycket betalar ni för maten...???

Jag och min blivande har tänkt att bjuda på buffé som vi har lagat själva. Det blir omkring 55 gäster och vi har räknat på att maten, utan dryck och tårta, kommer hamna på ca 8 000 kr. Nu börjar jag fundera på om kostanden är rimlig.....

Hur mycket pengar kommer ni att lägga ned på mat? Vilken mat bjuder ni på och i vilken form? (trerätters, buffé, catering eller annat...?) Berätta hur många gäster ni beräknar så man kan relatera kostnaden.

• Svar på tråden Hur mycket betalar ni för maten...???
  • 20110820

Jag börjar tro att vi fått till ett RIKTIGT bra pris från vår cateringfirma. Vi ska ha mat (buffé) till 45 personer, två serveringspersonal som arbetar ca 6 timmar samt hyra av champagne- och avecglas. För detta ska vi betala ca 11 000 kronor.

Ser nu att det nog är dig jag tipsat om AT Catering förut

• Emmilie87

210 kr per person. då ingår trerätters.

• Tårtsmula

Tack, jag ska kolla upp cateringen. :)

• sollan

För 50 personer kommer vi betala 12500:- och då ingår 3 rättersmeny, lokalen med porslin mm

• BlivandeFru2011

Vi kommer ha trerättersmiddag samt tårta till 68 stycken gäster. Vi har hyrt ett hotell så vi får all service, dukning, servering och liknande med i priset. Vi kommer att betala 56 000:- allt som allt.

• Jag han

vi har räknat på 70 gäster (blir inte så många).
    En catering firma ordnar med god kall buffè blir det.
    Priset för det går på ca 11500 kr...

Vi tyckte det var värt att betala lite extra för att slippa laga mat själva.. :)

• Anna88

Vi betalar ca 24 euro/person för mat och dryck (utom alkoholen) plus 750 euro för lokal, serveringspersonal, bord, stolar porslin etc. Där är också inräknat 4 träffar där vi planerar bröllopet tillsammans med personalen plus hjälp kvällen innan. vi har räknat med 120 gäster. Vi valde ett av de dyrare alternativen som fanns att välja bland i området eftersom vi ville ha bröllop vid havet och så slipper vi ju allt slit med att få ihop allt.

• solros1

för ca 80 pers betalar vi runt 20000 för maten, sen tillkommer dricka ...det kommer vi att köpa i tyskland för att få ner priset på det.

• MartinaRickard

Vi kommer ha våran fest i en gammal saluhall, som nu är ombyggd till hotell och restaurangskola, så dem kommer göra och köpa in all mat.

Vi kommer ha:
    2 olika sorters snittar
    Stor medelhavsbuffé
    Tårta
    Olika ostar + kex
    natt mat i from av korv o bröd

Allt detta står dem får, och det kommer att kosta 60 kr/pers, vi kommer vara 55 st så 3300 kommer det att gå på, sjukt billigt, för då vi vid en fest använde catring så gick allt på över 8000 för samma antal

Allt som allt kommer det kosta 7500, i det ingår då maten, lokalen och peronal=)

• Pinkgrape

Vi kommer ha snittar, 3-rätters och tårta lite senare.

50kr/person för snittar
    350kr/kuvert för maten
    30kr/person för tårtan

Räknat för 70 personer

Snittar: 3 500kr
    Maten: 24 500
    Tårtan: 2 100

Summa: 30 100kr (ingen dryck inräknat)

Vi kommer ha middagen i en festvåning på ett hotell här, så då måste vi ju ta maten via hotellet.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • TheD

189:-/ per person. Medelhavsbuffé. Vet ej ännu hur många personer, runt 54 tror jag.

• wiii

oj, det var mycket pengar... Vi kommer att vara ca 60 personeroch lagar buffen själva, nu får vi se var vi hamnar i slutändan när allt är inköpt, men vi räknar med att det inte blir mer än 6000. Men det beror ju såklart på vad man ska ha också. 
    Och så gäller det att passa på att handla när det är extrapris på sånt som kan frysas. 

• ClaraH

Jag gör maten själv och räknar med ca 170 kr per person utan dryck och tårta. Vi har förrätt, varmrättsbuffé (oxfilé och lax) och efterrätt. Med dryck så räknar vi med ytterligar 120 kr per person.

• Fishkiss

2 090 :- / person men det är ett bröllopspaket och vi betalar inget för "lokalen" (slottet). Då ingår trerättersmeny, utvalda viner, brölloptårta, kaffe, cognac, likörer, nattamat, dukningen, enklare blomarrangemang.

• SposaRoma

Välkomstdrink
    7 öar av antipasti från Umbria (ostar, kött, grönsaker,, grillat etc) med cocktailtimme
    3 rätters middag (2 pastarätter, en kött) med vin
    tårta
    efterrättsbuffé och glass, cannoli och munkar gjorda på plats
    öppen bar
    € 110 per person

• ClaraH
    ClaraH skrev 2011-05-28 23:56:53 följande:
    Jag gör maten själv och räknar med ca 170 kr per person utan dryck och tårta. Vi har förrätt, varmrättsbuffé (oxfilé och lax) och efterrätt. Med dryck så räknar vi med ytterligar 120 kr per person.
    Jag kan ju tillägga att vi sedan betalar ungefär 13.000:- för lokalen och vi har bjudit 87 personer. Lokalhyran ska man kanske räkna in så det blir jämförbart med ett ställe dår lokalen ingår i maten.
  • Pinkgrape
    Pinkgrape skrev 2011-05-28 17:16:13 följande:
    Vi kommer ha snittar, 3-rätters och tårta lite senare.

50kr/person för snittar
    350kr/kuvert för maten
    30kr/person för tårtan

Räknat för 70 personer

Snittar: 3 500kr
    Maten: 24 500
    Tårtan: 2 100

Summa: 30 100kr (ingen dryck inräknat)

Vi kommer ha middagen i en festvåning på ett hotell här, så då måste vi ju ta maten via hotellet.
    Då kan ju jag också tillägga att vi betalar 5000kr för lokalen och i det ingår dukning med bordsdekorationer, serveringspersonal och städning av lokalen.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • BloodyDisgusting

Runt 22-26 000 om vi räknat rätt enligt bankettmenyn och kostnad per person (även räknat in tårtan i priset och dryck till maten). Tur nog får vi lokalen, baren, dukningen, och serverings/barpersonal gratis.

Svar på tråden Hur mycket betalar ni för maten...???